موزه لوور در پاریس، پایتخت فرانسه نزدیک به نیم میلیون اثر هنری موجود در گنجینه خود را در یک برنامه آنلاین در دسترس هنردوستان سراسر جهان قرار داده است.

۴۸۲ هزار اثر گنجینه موزه لوور را آنلاین تماشا کنید

به گزارش قدس آنلاین، در شرایطی که شیوع گسترده ویروس کرونا بر بسیاری از برنامه‌ها و فعالیت‌های هنری سایه افکنده و درهای موزه لوور همچنان بسته است، امکان تماشای آنلاین آثار هنری گنجینه پربیننده‌ترین موزه جهان در نشانی collections.louvre.fr فراهم شده است. از ۴۸۲ هزار اثر موجود در لوور بیش از سه‌چهارم آن با اطلاعات و عکس در دسترس است.

نکته مهم اینکه در بازدید آنلاین از لوور هنردوستان می‌توانند علاوه بر آثار موجود در سالن‌های موزه، آثار امانت‌داده‌شده و حتی آثار موجود در انبارها را ببینند و لذت ببرند. از دیگر ویژگی‌های بازدید آنلاین، دیدن آثار هنری بازمانده از دوران جنگ جهانی دوم است، پیش از آنکه مدیران لوور این آثار تاریخی به صاحبان اصلی و قانونی‌شان بازگرداند.

از جمله برنامه‌های شلوغ‌ترین موزه دنیا برای عمومی‌سازی آثار هنری، تلاش برای تایید اصالت هنری بیش از ۱۳ هزار اثر است که بین سال‌های ۱۹۳۳ تا ۱۹۴۵ وارد گنجینه لوور شده‌اند. برآورد می‌شود این فرآیند دست‌کم پنج سال طول بکشد و در ادامه نوبت به آثاری می‌رسد که در دهه‌های بعد به گنجینه این موزه پیوسته‌اند.

ژان-لوک مارتینز، مدیر و رئیس لوور تخمین می‌زند فقط حدود یک درصد از پرتره‌های موجود در موزه از آثار غارت‌شده در جریان جنگ جهانی دوم باشد. سایت تازه لوور امکان جستجوهای ساده و پیشرفته را برای کاربران فراهم کرده و در سه بخش اصلی طراحی شده است.

با گسترده‌تر شدن دامنه ویروس کرونا در دنیا و بسته شدن خواسته و ناخواسته بسیاری از موزه‌ها، بسیاری از هنردوستان به بازدید آنلاین از گالری‌ها و موزه‌ها روی آورده‌اند. لوور در سال ۲۰۲۰ بیش از ۲۱ میلیون بازدید آنلاین داشت، در حالی که آمار بازدیدهای حضوری آن در سال ۲۰۱۸ حدود ۱۰ میلیون نفر بود.

منبع: هنر آنلاین

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.