۱۵ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۳:۴۲
کد خبر: 746284

شیراز- همان‌طور که می‌دانید، شیراز یکی از کلان شهرهای ایران و همچنین مرکز استان فارس است. شهر شیراز زیبا در فصل بهار بسیار دیدنی و زیبا است. اگر قصد سفر به شیراز را در بهار دارید، به شما پیشنهاد می‌کنیم که در ماه اردیبهشت به این شهر زیبا سفر کنید زیرا زیبایی‌های بسیاری را می‌توانید در اردیبهشت ببینید.

سفر به شیراز در کرونا و بهار ۱۴۰۰

باغ‌های این شهر در فصل بهار بسیار زیبا و چشم نواز هستند. باغ‌های شیراز در اردیبهشت همانند تابلو نقاشی هستند و زیبایی این باغ‌ها وصف نشدنی است. در ادامه قصد داریم تا شما را با خود به شیراز ببریم و در باغ‌های این شهر کمی قدم بزنیم. بنابراین با ما تا پایان این مطلب همراه باشید.

هتل‌های شیراز

هتل‌های بسیاری در شیراز هستند که در عید نوروز و نیز در فصل بهار و دیگر ایام سال پذیرای مهمانان و توریست‌ها هستند، آشنایی با برخی از هتل های شیراز به اسکان شما در این شهر شاعرانه بسیار کمک میکند  به همین منظور قبل از معرفی باغ های شیراز خیلی خلاصه برخی از هتل های این شهر را معرفی کرده ایم و در انتهای مطلب نحوه رزرو هتل های شیراز را نیز توضیح داده ایم.

هتل‌های شیراز چه از نظر رفاهی و چه از نظر امکانات هرکدام مزیت‌های مختلفی دارند.

هتل بزرگ شیراز(https://www.iranhotelonline.com/shiraz-hotels/هتل-بزرگ/هتل چمران شیراز، هتل سنتی درباری و هتل ارم شیراز از هتل های معروف و لوکس این شهر هستند که در موقعیت‌های خوبی در شیراز بنا شده‌اند.

باغ‌های شیراز

شیراز یکی از مقصدهای مسافران و گردشگران در فصل بهار است و باتوجه به این که این شهر پر از بناهای تاریخی و دیدنی است، بسیاری از گردشگران به این شهر سفر می‌کنند. این شهر دارای باغ‌های بسیاری است که در فصل بهار مشتاقان زیادی را به سمت خود می‌کشاند و جلوه بسیار زیبایی به شیراز می‌دهد. در ادامه برای آشنایی بیشتر برخی از باغ های شیراز را معرفی کرده ایم.

باغ ارم شیراز

این باغ زیبا به دلیل داشتن درختان سروناز، بهار نارنج و رز به دخترهای شیراز شهرت دارد. این باغ تبدیل شده است به خانه‌ای برای گونه‌های مختلف گیاهی، در کنار این طبیعت زیبا بناهایی با معماری ایرانی در دل این باغ جای گرفته‌اند. این باغ در شمال غربی شیراز در خیابان ارم که یکی از قشنگ‌ترین خیابان‌های شیراز است واقع شده است. جالب است بدانید این باغ به دلیل داشتن گونه‌های مختلف گیاهی به باغ گیاه شناسی شیراز نیز معروف است که در اختیار دانشگاه شیراز می‌باشد.

این باغ در دوران سلجوقی ساخته شده است و در دوران زندیه به دست مرمت‌کاران سپرده شده است تا این بنا را مرمت کنند. در ادامه در دوران ناصرالدین ‌شاه قاجار عمارت داخل به جای عمارت ایلخانی بنا شده است.

باغ جهان نما شیراز

باغ جهان نما یکی از قدیمی‌ترین باغ‌های شیراز است که در شمال شرقی شیراز و ضلع شرقی دروازه قرآن بالاتر از حافظیه قرار دارد. این باغ مورد توجه تیمور گورکانی قرار گرفت. در مدتی که در این باغ زیبا سکونت داشتند؛ بنابراین باغی را در اطراف سمرقند ساخت که شباهت زیادی به این باغ دارد و اسم آن را «جهان نما» نامید.

این باغ در دوران صفویه اهمیت زیادی داشت به طوری که پس از انقراض صفویه این باغ نیز ویران شد. اما با پای کار آمدن نادرشاه و آغاز حکومت کریم ‌خان ‌زند، این باغ بازسازی شد و عمارتی که در وسط این باغ زیبا وجود دارد مربوط به کریم خان زند است. در بعضی از دوران به این باغ «زینت الدنیا» نیز می‌گفتند. این باغ بسیار به حافظیه نزدیک می‌باشد.

باغ گلشن شیراز

باغ گلشن قدیمی‌ترین باغ شیراز است. این باغ مربوط به دوران صفویه است که از آن زمان یکی از محل‌های گردشگری برای حاکمان ایران بوده است. این باغ زیبا در دوران قاجاریه توسط میرزا علی خان قوام‌الملک خریداری شد و میرزا علی خان پس از خریداری این باغ دست به بازسازی این باغ زد و عمارت بزرگ دو طبقه‌ای را در وسط باغ گلشن بنا می‌کند. این عمارت زیبا هنوز در این باغ پابرجاست.

باغ گلشن شیراز

باغ ‌دلگشا شیراز

یکی دیگر از باغ‌های شیراز باغ‌ دلگشا است که در ۳ دوره‌ی ساسانیان، صفویان و قاجاریان وجود داشته است. این باغ به دلیل داشتن آبنماها و درختان نارنج شهرت بسیاری در بین باغ‌های شیراز دارد. این باغ یکی از باغ‌های تفریحی و مهم شیراز بوده است و در عکس گردشگران اروپایی نیز می‌توان این باغ زیبا را مشاهده کرد.

بیشترین درختان این باغ، درختان نارنج هستند که در فصل بهار و ماه‌ اردیبهشت شکوفه‌های زیبایی را در این باغ می‌توان دید که جلوه زیبایی را هم به باغ‌ دلگشا و شهر شیراز می‌دهند.

عمارتی که در وسط این باغ وجود دارد مربوط به دوران زندیه است و بسیار به کاخ‌های نیشابور شباهت دارد. این عمارت زیبا سه طبقه دارد. دو درب در دو طرف ساختمان و یک تالار بسیار مجلل به همراه چهار شاه نشین دارد.

این باغ زیبا در سال ۱۳۸۱ به شماره ۹۱۲ ثبت ملی شد و اکنون در اختیار شهردار شیراز است.

چشمه قناتی در این باغ از سمت سعدیه که در نزدیکی این باغ قرار دارد به این باغ جاری می‌شود که به گازاران معروف است.

دیگر باغ‌های شیراز که می‌توان از آن‌ها نام برد عبارتند از:

· باغ نارنجستان قوام شیراز

· باغ هفت‌تنان شیراز

· باغ نظر و موزه‌پارس

· باغ ملی

· باغ مینو شیراز

· باغ نظر

سفر به شیراز در کرونا

با توجه به اینکه شیراز اکنون به رنگ نارنجی درآمده، بهترین کار این است که به این شهر سفر نکنید.

۱-اگر می‌خواهید با تور به این شهر سفر کنید، باید توجه داشته باشید که تور شما قانونی است و دارای مجوز است یا خیر. هتلی که در آن اقامت دارید رزرو شما را قطعی کرده است یا خیر.

۲-اگر با وسیله نقلیه شخصی قصد سفر به شیراز در کرونا را دارید بهتر است هتل خود را از قبل رزرو کنید که اگر با وسیله نقلیه خود به شیراز سفر کردید به هتل بروید و از زدن چادر و رفتن به خانه فامیل‌های خود خودداری کنید. برای رزرو هتل های شیراز میتوانید به سایت ایران هتل آنلاین مراجعه کنید و با کمترین نرخ هتل خود را رزور کنید

بهترین مکان‌های دیدنی شیراز در کرونا

باتوجه به شرایط کرونا بهترین کار این است که به محیط‌های خلوت بروید و تا جای ممکن از رفتن به محیط‌ها و جاهای سربسته خودداری کنید. برای مثال اکثر بازدیدکنندگان برای دیدن حافظیه به شیراز می‌آیند. شما می‌توانید زمان خلوت را برای بازدید از این بنای تاریخی انتخاب کنید. اکثرا در عصر و شب این مکان شلوغ است. باغ‌های شیراز نیز به دلیل اینکه در فضای باز قرار دارند گزینه مناسبی برای رفتن می‌باشند و در بهار نیز مکان بسیار زیبایی هستند.

گزینه‌های دیگر که می‌توانید در زمانی که خلوت هستند از آنان دیدن کنید تخت جمشید و پاسارگارد می‌باشد. امیدواریم از مطالب بالا استفاده لازم را کرده باشید. اگر قصد سفر به شیراز را دارید از قبل بلیط و هتل خود را رزرو کنید و از محل سکونت خود مطمئن شوید، سپس با رعایت پروتکل‌های بهداشتی سفری امن را برای خود و خانواده‌اتان رقم بزنید. ما نیز برای شما سفری امن و پر از آرامش و سلامتی را برای شما آرزومندیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.