معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی خراسان رضوی گفت: با افزایش قیمت مصوب گوشت مرغ به ۲۴۹ هزار ریال به ازای هر کیلوگرم، دیگر نباید بهانه‌ای برای کمبود این کالا در بازار باشد.

افزایش قیمت مصوب مرغ، بهانه‌ای برای کمبود آن نمی‌گذارد

به گزارش قدس آنلاین، مجید جعفری اظهار داشت:‌ اعمال قیمت جدید مرغ از امروز در استان آغاز شده است و با توجه به اعلام ممنوعیت قطعه‌بندی از سوی ستاد تنظیم بازار، باید با قوت جلو این اقدام گرفته شود و با کشتارگاه های متخلف در این زمینه به شدت برخورد شود.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه کمبود گوشت مرغ در بازار حدود ۲ ماه به طول انجامیده است، اکنون با افزایش قیمت مصوب، دیگر دلیلی برای خروج مرغ از شبکه و مسائل دیگر نباید وجود داشته باشد.

جعفری با بیان اینکه یکی دو روز تا طبیعی تر شدن بازار و بازگشت آن به حالت عادی زمان نیاز است، اظهار کرد: با تشکیل جلسه تنظیم بازار و شیوه نامه های اعلامی احتمالا بازار به زودی خود را با شرایط جدید وفق می‌دهد.

معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی استان گفت: در هفته جاری ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار قطعه مرغ آماده کشتار داریم که حتی در صورت در نظر گرفتن درصدی از تلفات و با احتساب هر مرغ میانگین ۲ کیلوگرم، مجموعا چهار هزار تن گوشت مرغ باید این هفته در استان تولید شود.

وی ادامه داد: بنابراین روزانه حداقل ۵۵۰ تن گوشت مرغ کشتار و وارد بازار می‌شود که با توجه به اینکه میزان مصرف بین ۵۰۰ تا ۵۵۰ تن در روز است و قطعا نباید مشکلی در این زمینه وجود داشته باشد.

جعفری با بیان اینکه با توجه به نبود مشکل در حوزه تامین و کشتار به هیچ وجه نباید کمبودی در بازار گوشت مرغ دیده شود، اظهار کرد: در هفته های گذشته اتفاقات تلخی در حوزه بازار و توزیع مرغ رقم خورد که دیگر با افزایش قیمت مصوب آن باید برطرف شود.

وی اضافه کرد: هم اکنون در اکثر شهرستان های استان گوشت مرغ به وفور وجود دارد، زیرا عمده مرغ مورد نیاز استان در شهرستان ها تولید شده و حتی مرغ مورد نیاز مشهد نیز از شهرستانها تامین می‌شود.

وی خاطرنشان کرد:‌ در حالی که کار تولید مرغ در شهرستانها به صورت کامل انجام می شود اما ارسال آن به مشهد با برخی مسائل مواجه است و این امر مشهد را با کمبود گوشت مرغ مواجه کرده است.

انتهای پیام/

منبع:ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.