۱۵ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۴:۴۰
کد خبر: 746302

حسین دهقان وزیر دفاع سابق ایران با بیان اینکه دولت جو بایدن در حال اتلاف وقت و از دست دادن فرصت‌هاست، بر لزوم بازگشت واشنگتن به برجام و برداشتن همه تحریم‌ها تاکید کرد.

بایدن فرصت ها را از دست می‌دهد

قدس آنلاین: حسین دهقان وزیر دفاع سابق ایران در مصاحبه با «رادیو بین‌المللی چین» تاکید کرد که جو بایدن بپذیرد که دولت سابق آمریکا درباره ایران و توافق هسته‌ای برجام اشتباه کرد.

شبکه «پرس‌تی‌وی» گزارشی درباره مصاحبه حسین دهقان وزیر دفاع سابق ایران با یک رسانه دولتی چین منتشر کرد. 

دهقان در این مصاحبه از مواضع جو بایدن رئیس‌جمهور آمریکا در قبال توافق هسته‌ای برجام انتقاد و اعلام کرد، بازگشت واشنگتن به این توافق باید بدان معنا باشد که در اسرع وقت، همه تحریم‌های ضد ایرانی برداشته شوند.

وزیر دفاع سابق ایران در مصاحبه‌ با «رادیو بین‌المللی چین» که روز شنبه (دیروز) منتشر شد، تاکید کرد که دولت آمریکا در سطح دیپلماتیک در خصوص بازگشت احتمالی به برجام، پاسخ و اقدام مثبتی انجام نداده است.

مشاور فرمانده کل قوا در صنایع دفاعی اعلام کرد که ایالات متحده باید به برجام برگردد و همه تحریم‌های اعمال شده علیه ایران توسط دولت دونالد ترامپ و همچنین تحریم‌های اعمال شده در روزهای ابتدایی آغاز به کار دولت بایدن را بردارد.

به گفته دهقان، بهترین تصمیمی که آقای بایدن می‌تواند بگیرد این است که بپذیرد مقام‌های دولت سابق (دونالد ترامپ) اشتباه کردند و او مسیر اشتباه آنها را دنبال نخواهد کرد.

از نظر وزیر دفاع سابق ایران، بایدن در حال اتلاف وقت و از دست دادن فرصت‌ها است و این موضوع، کار را برای تصمیم‌گیری وی سخت‌تر خواهد کرد.

حسین دهقان به این رسانه چینی اعلام کرد، برداشتن همه تحریم‌ها توسط آمریکا علیه ایران، یک نقطه شروع جدید در قبال برجام  خواهد بود و واشنگتن باید به تهران تضمین بدهد که به مسیر (پایبندی به مفاد برجام) ادامه خواهد داد».

به اعتقاد وزیر دفاع سابق ایران، ایالات متحده باید این اقدامات (بازگشت به برجام، لغو تحریم‌ها و ارائه تضمین به ایران) را انجام دهد؛ اقداماتی که برای کل جامعه بین‌المللی هم سودمند خواهد بود.

این مقام سابق دولت ایران پیش از این در مصاحبه با روزنامه انگلیسی «گاردین» اعلام کرد، مواضع دولت جو بایدن به ویژه در قبال ایران، شبیه به مواضع دولت دونالد ترامپ است اما  آمریکا در موضعی نیست که برای ایران در رابطه با بازگشت به تعهدات برجامی شرط تعیین کند.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.