۱۵ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۱
کد خبر: 746315

محمد فولادگر مفسّر و مدرّس نهج‌البلاغه در ۹۶ سالگی به دیار باقی شتافت

محمد فولادگر درگذشت

قدس آنلاین: استاد محمد فولادگر در سال ۱۳۰۴ در اصفهان به دنیا آمد. وی علاوه بر داشتن تحصیلات حوزوی، دارای مدرک کارشناسی ارشد در رشته ادبیات عرب است. کار او با جدید و گمشده‌اش حکمت بود. نهج‌البلاغه را یافت و دیگران را در یافته خود سهیم کرد. استاد بیش از نیم قرن در حرف تراشکاری فعالیت داشته و بیش از سی‌سال در دانشگاه‌ها و مراکز تربیت معلم به تدریس دروس عمومی و تخصصی حوزه معارف اسلامی مشغول بوده است. استاد محمد فولادگر در زمانه خود این توفیق را یافت که با همت و پیگیری مستمرش چراغ نهج‌البلاغه را در اصفهان فروزان نگه دارد.

وی در دوران جوانی با حضور در مجامع مذهبی و تشکل‌های انقلابی نظیر انجمن تبلیغات دینی، در عرصه‌های فرهنگی، اجتماعی و امر به معروف و نهی از منکر، فعالیتی تأثیرگذار داشت. همچنین در عرصه‌های سیاسی و انتخابات و برگزاری جلسات پرشور و سخنرانی‌های مذهبی سیاسی وقت، در دوران فعالیت‌های آیت‌الله کاشانی و نهضت ملی، و دعوت از چهره‌های کشوری و شهری، حضوری چشمگیر داشت.

برگزاری جلسات عقیدتی و تفسیر قرآن و نهج‌البلاغه، ارتباط با مؤسسه‌های «در راه حق» و «اصول دین» قم، پاسخ به سؤال‌های مذهبی مردم و تربیت شاگردانی که هر کدام در دوران پیروزی انقلاب، مصدر امور اجرایی یا آموزشی و فرهنگی شدند، از جمله فعالیت‌های فرهنگی و علمی این استاد نهج‌البلاغه و مفسر قرآن بود.

مراسم تشییع پیکر آن مرحوم امروز در باغ رضوان اصفهان برگزار شد.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.