امام جمعه تربت‌حیدریه گفت: فعالیت مداوم و گسترده فرهنگی از مصادیق مهم پشتیبانی از تولید و مانع‌زدایی از آن است و کسانی که کار فرهنگی می‌کنند باید یک برنامه عمیق و گسترده داشته‌ تا راهبردها و فرمایشات مقام معظم رهبری در این زمینه عملیاتی شود.

 فعالیت فرهنگی از مصادیق پشتیبانی تولید است

به گزارش قدس آنلاین، حجت‌الاسلام محمدرضا عصمتی  در دیدار با پرسنل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ناحیه تربت‌حیدریه افزود: رهبر فرزانه انقلاب بیش از یک دهه است که در ابتدای سال راهبردهای عملیاتی را بر محوریت اقتصاد و تولید تعیین و علاوه بر کارگزاران نظام، مردم نیز در تحقق این برنامه‌ها و راهبردها نقش مهمی دارند.
وی ادامه داد: اسلام دین جامعی است و اگر این جامعیت را در عمل آوردیم، موفق خواهیم بود و در این برنامه جامع، اقتصاد یکی از مباحث مهم فرهنگی است.
امام جمعه تربت‌حیدریه گفت: ما قبل از این که به اقتصاد مقاومتی دست پیدا کنیم باید کار فرهنگی انجام دهیم یعنی روحانیون از کتاب و سنت ضرورت تولید را برای مردم تبیین کنند و دیگران حمایت کنند تا کشور به اقتصاد مقاومتی برسد.
عصمتی افزود: پرهیز از اسراف، تجمل‌گرایی و اشرافیگری نقش اساسی در اقتصاد مقاومتی دارد چون اشرافیگری و تجمل‌گرایی مظهر اسراف است و اسراف به معنای زیاده‌روی نیست بلکه استفاده بدون برنامه و بی‌رویه است.
وی ادامه داد: اگر بخواهیم سال ۱۳۰۰ هجری خورشیدی را با آغاز سال ۱۴۰۰ مقایسه کنیم، آن زمان با پایان دوران قاجاریه و روی کار آمدن فرد مستبدی همچون رضاخان و اشغال کشور توسط بیگانگان مواجه بودیم و اکنون ایران با حاکمیت اسلام مقتدر و با عزت در مسیر تشکیل تمدن بزرگ اسلامی حرکت می‌کند.
امام جمعه تربت‌حیدریه گفت: خروج جامعه از سلطه طاغوت و مستکبران و قرار گرفتن تحت لوای پرچم اسلام و هدایت انسان‌ها به سمت کرامت انسانی و اسلامی ۲ دستاورد بزرگ انقلاب اسلامی ایران است.

انتهای پیام/

منبع: ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.