۱۶ فروردین ۱۴۰۰ - ۰۸:۰۳
کد خبر: 746363

رئیس دانشگاه علوم پزشکی سبزوار گفت: با افزایش آمار مبتلایان به کرونا طی روزهای اخیر، وضعیت شهرستان سبزوار از زرد به نارنجی تغییر یافت.

وضعیت نارنجی کرونا در سبزوار

به گزارش قدس آنلاین، علیرضا مسلم عنوان کرد: بر اساس داده‌های نرم‌افزار ماسک در ۱۴ فروردین‌ماه سال جاری، شهرستان سبزوار در وضعیت نارنجی و شهرستان‌های جوین، جغتای، خوشاب، ششتمد و داورزن در وضعیت زرد کرونایی قرار گرفته‌اند.

وی ادامه داد: عدم توجه به هشدارها در خصوص رعایت پروتکل‌های بهداشتی، سفرهای نوروزی علت اصلی تغییر وضعیت سبزوار به وضعیت نارنجی شده است که با ادامه روند افزایشی تعداد بیماران کرونایی احتمال تغییر رنگ دیگر شهرستان‌ها نیز وجود دارد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی سبزوار گفت: بر اساس آخرین آمار تا کنون تعداد ۸۲۵۱ نفر در شهرستان‌های زیر مجموعه به کرونا مبتلا و متاسفانه ۵۶۷ نفر جان خود را از دست داده‌اند.

مسلم افزود: هم اکنون ۱۰۳ بیمار مبتلا و مشکوک به کرونا در مرکز آموزش درمانی واسعی سبزوار بستری هستند که از این تعداد حدود ۲۰ بیمار با حال وخیم در بخش‌های مراقبت‌های ویژه تحت نظر قرار گرفته‌اند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی سبزوار گفت: در هفته‌های گذشته نیز چهار مبتلا به کرونای جهش‌ یافته در سبزوار شناسایی شده بودند که حال عمومی این بیماران  مساعد و  اعضاء خانواده و افراد در ارتباط با این بیماران در قرنطینه به سر می‌برند.

وی در ادامه با اشاره به اعلام محدودیت‌ها در شهرهای نارنجی گفت: براساس شرایط جدید، تعداد کارکنان دستگاه‌های ارائه دهنده خدمات ضروری و مرتبط با خدمات اساسی در محل کار، حداکثر تا یک سوم کاهش می‌یابد.

وی با بیان اینکه حداکثر نیمی از کارکنان سایر دستگاه‌ها می‌توانند در محل کار حضور داشته و نیمی دیگر باید اقدام به دورکاری نمایند، بیان کرد: ماموریت‌های اداری غیر ضرور لغو و جلسات با رعایت الزامات بهداشتی در فضای سربسته حداکثر با تعداد ۲۰ نفر قابل انجام است.

مسلم با اشاره به فعالیت مشاغل در شهرهای نارنجی افزود: مشاغل گروهای سه و چهار به طور کامل و به مدت دو هفته تعطیل خواهد بود که این شرایط با نظر و تشخیص وزارت بهداشت قابل تسهیل و یا تشدید است.

وی اظهار کرد: همچنین تمامی فعالیت‌های آموزشی در مدارس و دانشگاه‌ها و موسسات و آموزشگاه‌ها و حوزه‌های علمیه و نیز فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی نیز به طور کامل تعطیل خواهند بود.

منبع: ایسنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.