مدیر عامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری مشهد، از جمع آوری پل های عابر پیاده کم بازده و انتقال آنها به محل های پر حادثه بزرگراهی پس از جمع آوری نظرات شهروندان خبر داد.

جمع آوری پل های عابر پیاده و انتقال آنها به مکان های پر تصادف

به گزارش قدس آنلاین، در راستای سیاست شهر انسان محور، در معابر شهری غیر بزرگراهی، اولویت تردد با عابرین پیاده است. لذا احداث گذرگاه ایمن همسطح عابر پیاده و آشکار سازی محل آن، در دستور کار قرار گرفته است.
قابل ذکر است که در گذشته در معابر غیربزرگراهی، در نگاه اول پل عابر پیاده با تفکر اولویت بخشی به عابرین پیاده احداث و نصب می گردید. لیکن تجربه نشان داد نصب پل عابر بیشتر به نفع خودروها به منظور  عبور سریع آن ها بوده و از دیدگاه عابرین پیاده، کارایی چندانی نداشته و باعث بروز دشواری برای این عزیزان می شود.
لذا به منظور اولویت بخشی به عابرین محترم، جابجایی این پل ها از معابر غیربزرگراهی به معابر بزرگراهی، در دستور کار قرار گرفت.
وی گفت: عملیات ایمن سازی عرضی عابر پیاده در همسطح، قبل از بازگشایی و انتقال پل ها به انجام خواهد رسید که باعث کاهش سرعت وسایل نقلیه و از یک سو و از طرف دیگر دسترسی ایمن تر و آسان تر برای عبور عرضی عابرین را فراهم می کند.
هادی عطارزاده طوسی بیان کرد: پروژه نصب پل ها در معابر بزرگراهی که در آن تعداد تصادفات عابر پیاده فوتی و جرحی زیاد بوده است مانند بزرگراه شهید بابانظر و بزرگراه شهید چراغچی انجام خواهد شد.
مدیر عامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری مشهد گفت: در مرحله اول پل های عابر در بلوار آموزگار، میدان مطهری(بلوار شهید رفیعی) و پیروزی(میدان سلمان) پس از اخذ نظرات مردمی در دستور کار جمع آوری قرار خواهد گرفت و در بزرگراه شهید بابا نظر ۴۱ بعد از بازار ملل و بزرگراه شهید چراغچی مقابل پارک پردیس نصب خواهد شد.
شهروندان محترم می توانند هرگونه نظر و پیشنهاد خود را با مرکز پاسخگویی شهرداری مشهد ۱۳۷ در میان بگذارند.

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.