با همیاری آستان قدس رضوی، آزادراه مشهد-چناران در سال ۱۴۰۱ به بهره‌برداری می‌رسد.

آزادراه مشهد ـ چناران در سال۱۴۰۱ به بهره‌برداری می‌رسد

به گزارش قدس آنلاین، روند احداث آزادراه مشهد-چناران مورد بازدید تعدادی از مدیران آستان قدس رضوی و خراسان رضوی قرار گرفت.

این آزادراه، شاهرگ حیاتی ورود زائران و مسافران شهرهای شمالی کشور به مشهد مقدس خواهد بود که آستان قدس رضوی در راستای رفاه حال زائران و مجاوران آقا علی بن موسی الرضا(ع)،  مسئولیت طراحی و اجرای آن را عهده دار شده است.

مدیرعامل شرکت احداث، نگهداری و بهره برداری آزادراه مشهد-چناران- قوچان در حاشیه این بازدید اظهار کرد: آزادراه مشهد-چناران به طول حدود ۵۰ کیلومتر دارای ۳ باند رفت، ۳ باند برگشت و یک باند توقف به همراه جزیره میانی است که بهره برداری از آن نقش موثری در کاهش بار ترافیکی مسیر ورودی غربی مشهد خواهد داشت.

محمدرضا رئیسی همچنین با اشاره به میزان پیشرفت این پروژه گفت: احداث آزادراه مشهد - چناران در حال حاضر پیشرفت ۱۹ درصدی داشته است و پیش‌بینی می‌شود این پروژه در سال ۱۴۰۱ به بهره برداری برسد.

وی احداث این آزادراه را اقدامی مهم در توسعه زیربنای حمل و نقل در استان دانست و گفت: با بهره برداری از این آزادراه، علاوه بر این که معضل ورودی شهر مشهد از سمت غرب حل خواهد شد، شاهد تسهیل سفر برای زائران آقا علی بن موسی الرضا(ع)، کاهش ۴۰ درصدی تصادفات و بهبود کیفیت تردد خواهیم بود. همچنین با بهره‌برداری از این آزادراه، فعالیت‌های واحدهای صنعتی و تولیدی در منطقه از طریق ایجاد تسهیلات جدید حمل و نقل رونق خواهد گرفت.

وی گفت: بهره برداری از آزادراه مشهد چناران علاوه بر توسعه منطقه از جهات مختلف، سبب افزایش سطح دسترسی مردم منطقه به خدماتی از قبیل بهداشت و آموزش می‌شود که این موضوع به همراه ایجاد اشتغال چه در طی ساخت پروژه و چه پس از بهره برداری از آن، اهمیت به سزایی در مهاجرت معکوس به شهرها و روستاهای مجاور مشهد خواهد داشت.

رئیسی احداث آزادراه مشهد-چناران را فرصتی برای تحقق شعار «تولید؛ پشتیبانی‌ها، مانع‌زدایی ها» برشمرد و گفت: احداث آزادراه مشهد-چناران که از آن به عنوان بزرگترین پروژه عمرانی در منطقه شرق و شمال شرق کشور یاد می شود، یکی از پروژه هایی است که به دلیل استفاده از توان داخلی و همچنین اشتغالزایی، تکمیل و بهره برداری از آن می تواند بستر تحقق شعار سال ۱۴۰۰ را فراهم کند.

منبع: تسنیم

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.