یک برنامه در IOS حدود ۱.۶ میلیون دلار بیت کوین از کاربران سرقت کرد.

سرقت ۱.۶ میلیون دلاری بیت کوین در IOS

به گزارش گروه دانش و فناوری قدس آنلاین، اپل مدعی است که App Store خود یک فروشگاه ایمن است، در مورد Google Play نیز، جایی که می‌توانید برنامه‌های مخربی را پیدا کنید، نمی‌توان به صراحت همین حرف را زد. اما به همین سادگی‌ها هم نیست و اپل مکانیزمی ندارد که ۱۰۰درصد تضمین کند، نرم افزارهای بی‌کیفیت در فضای فروشگاه این شرکت قرار نمی‌گیرند.

پس از کسب تأیید اپل، یک برنامه جعلی به نام Trezor برای تجارت ارز رمزنگاری شده وارد App Store شد، بسیاری فکر کردند که این یک برنامه از Trezor، یک شرکت متخصص در ایجاد کیف پول سخت افزاری برای ارز رمزنگاری شده است. با استفاده از این برنامه، یک کاربر ۱۷.۱ بیت کوین خود را از دست داد و با نرخ ارز فعلی حدود ۶۰۰ هزار دلار می‌شود که به سرقت رفته‌اند، اما وی تنها قربانی کلاهبرداران نبود و چندین نفر دیگر بودند که ارز رمزنگاری شده خود را از دست دادند و خسارت کلی آن به ۱.۶ میلیون دلار رسید.

کاملاً منطقی است که قربانیان همه چیز را به گردن اپل انداختند که اجازه می دهد نرم افزارهای جعلی به App Store وارد شود، به نوبه خود این شرکت مستقر در کوپرتینو گفت که توسعه دهندگان این برنامه از طریق تکنیک طعمه و سوئیچ از طریق فروشگاه برنامه وارد فروشگاه اپل شدند. به زبان ساده، آنها یک نسخه ایمن از برنامه را برای ذخیره امن داده ها برای تأیید اپل ارائه دادند و بعد از اینکه برای قرار دادن در App Store به آن مجوز داده شد، آنها آن را به یک کیف پول ارز رمزنگاری شده تغییر دادند.

جایگزینی این برنامه مخرب به موقع تشخیص داده نشد و سازندگان نرم افزارهای تقلبی موفق به دزدی مبلغ بالایی شدند. این حادثه باعث زیر سؤال رفتن App Store شد که منجر به حذف چندین برنامه دیگر از این فروشگاه نیز شد.

سخنگوی اپل، Fred Sainz گفت: "اعتماد کاربران اساس این است که چرا ما App Store را ایجاد کردیم و این تعهد را در سال‌های گذشته عمیق تر کرده‌ایم. تحقیق و مطالعات بسیار نشان داده است که App Store امن ترین بازار برنامه در جهان است و ما به طور مداوم در تلاش هستیم تا این استاندارد را حفظ کنیم و حمایت ها از App Store را بیشتر تقویت کنیم، در موارد محدودی که مجرمان از کاربران ما کلاهبرداری می‌کنند، سریع علیه این مجرمان اقدام می‌کنیم و همچنین از تخلفات مشابه در آینده جلوگیری خواهیم کرد. "

لازم به ذکر است که یک برنامه تقلبی Trezor نیز برای دستگاه‌های اندرویدی ایجاد شده است، اما سپس Trezor به کاربران هشدار دهد که فاقد برنامه موبایلی است و به آنها در مورد نصب برنامه‌های جعلی هشدار داد، اخطار مشابهی نیز به گوگل ارسال شد که در دسامبر گذشته کیف پول جعلی Trezor را به سرعت از فروشگاه خود حذف کرد.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.