هیئت وزیران به گمرک کشور اجازه داد تا زمان اعلام ماخذهای جدید حقوق گمرکی و سود بازرگانی طبق روال قبل نسبت به اخذ حقوق ورودی،عوارض و مالیات بر ارزش افزوده کالاهای وارداتی اقدام کند.

گمرک کشور تا زمان اعلام مأخذهای جدید طبق روال قبل اقدام کند+ ابلاغیه

قدس آنلاین؛ هیئت وزیران با پیشنهاد مشترک وزارت خانه های امور اقتصاد و دارایی و صنعت معدن و تجارت و به استناد اصل یکصد و سی و هشتم قانون اساسی جمهوری اسلامی، به گمرک کشور اجازه داد تا زمان اعلام ماخذهای جدید برای حقوق گمرکی و سود بازرگانی نسبت به اخذ حقوق ورودی،عوارض و مالیات بر ارزش افزوده کالاهای وارداتی بر اساس ماخذ مندرج  در جدول پیوست آیین نامه اجرایی قانون مقررات صادرات و واردات موضوع تصویب نامه مورخ ۹۹/۱۲/۲۸  اقدام کند.

«اسحاق جهانگیری» معاون اول رئیس جمهور روز گذشته این مصوبه را در نامه‌ای خطاب به وزارت امور اقتصاد و دارایی و صنعت معدن و تجارت و گمرک جمهوری اسلامی ابلاغ کرد.

مهرداد جمال ارونقی معاون فنی و امور گمرکی گمرک در رابطه با این مصوبه گفت: تصویبنامه مصوب جلسه مورخ ۱۴۰۰/۰۱/۰۸ هیات وزیران درخصوص "مجازبودن گمرک جمهوری اسلامی ایران نسبت به اخذ حقوق ورودی، عوارض و مالیات بر ارزش افزوده کالاهای وارداتی بر اساس ماخذ مندرج در جدول پیوست آیین نامه اجرایی قانون مقررات صادرات و واردات " طی نامه شماره ۲۰۸۱ مورخ ۱۴۰۰/۰۱/۱۵ توسط معاون اول رییس جمهور ابلاغ شد.

ارونقی تصریح کرد: البته تصویب نامه مذکور ابهاماتی دارد که باید مرتفع شود.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.