سخنگو و دبیر کارگروه تنظیم بازار خراسان رضوی گفت: حداکثر تا پایان این هفته وضعیت بازار مرغ در این استان و مشهد بهبود می‌یابد.

وضعیت بازار مرغ خراسان رضوی تا پایان هفته بهبود می‌یابد

به گزارش قدس آنلاین، علی غفوری مقدم افزود: با توجه به عملیاتی شدن قیمت مصوب جدید مرغ در استان انتظار می‌رود با توجه به کشتار مرغ به میزان لازم شاهد بهبود اوضاع بازار و عرضه مناسب به میزان نیاز طی ۲ تا سه روز آینده در استان باشیم.

وی ادامه داد: بر اساس مصوبات ستاد تنظیم بازار کشور قرارگاهی در سطح ملی تحت عنوان قراگاه ساماندهی مرغ با مسوولیت وزیر جهاد کشاورزی و عضویت دستگاههای مرتبط با موضوع تشکیل شده است که مدل استانی این قرارگاه تحت عنوان کمیته قرارگاه ساماندهی توزیع مرغ باید تشکیل می شد که روز گذشته این کمیته با مسوولیت سازمان جهاد کشاورزی استان به دبیری رییس جهاد کشاورزی و ریاست معاون امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی و عضویت دستگاههای مانند صنعت،معدن و تجارت و اداره کل تعزیرات برای نخستین بار در خراسان رضوی تشکیل جلسه داد.

معاون بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی گفت: در این جلسه تصمیمات خوبی گرفته شده است و منتظر ابلاغ مصوبات آن هستیم.

غفوری مقدم با بیان این که فعالیت کشتارگاههای خراسان رضوی از دیروز به حالت عادی بازگشته است افزود: خوشبختانه تامین گوشت مرغ در استان در حال سرعت گرفتن است و طی یک روند ۲ تا سه روزه و در نهایت تا پایان هفته کنونی انتظار داریم بازار این کالای اساسی به حالت طبیعی بازگردد.

وی ادامه داد: هم اکنون صفهای مرغ در استان خراسان رضوی و به خصوص در مشهد رو به کاهش گذاشته است اما باید توجه داشت که با توجه به این که درآستانه ماه مبارک رمضان هستیم و مردم در حال تامین و تهیه بخشی از نیاز خود برای این ماه مبارک هستند لذا هنوز تقاضا بالاست اما تمام تلاش خود را می کنیم تا بتوانیم حجم گوشت مرغ ورودی به بازار را افزایش دهیم و واحدهای صنفی بیشتری در شبکه توزیع قرار گیرند.

بر اساس مصوبه اخیر ستاد ملی تنظیم بازار کشور از روز ۱۴ فروردین ماه جاری قیمت مصوب هر کیلوگرم گوشت مرغ ۲۴۹ هزار ریال تعیین شده است.

انتهای پیام/

منبع: ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.