این روزها جلسات مربوط به بررسی و جمع بندی طرح«تغییر رویکرد در صدور مجوز کسب و کار» در کمیسیون ویژه جهش تولید مجلس در جریان است و به گفته اعضای این کمیسیون در صورت تصویب و اجرایی شدن این طرح، برخی کسب و کارها برای شروع، نیازی به مجوز نخواهند داشت اما مصادیق این کسب و کارها را باید دولت تعیین کند.

مجلس و دولت، به دنبال هموارسازی مسیر کسب و کار

یکی از اعضای کمیسیون ویژه جهش تولید به قدس آنلاین گفت: جزییات طرح پس از برگزاری دو سه جلسه آینده، قطعی خواهد شد اما برخی کسب و کارها مانند آرایشگری، گلخانه داری و ... برای شروع به کار نیازی به مجوز ندارند و کافی است متقاضیان در سامانه ثبت اطلاعات پروژه‌ها که سال گذشته از سوی مجلس تصویب و قانونی شد، مشخصات کسب و کارشان را وارد و مستندسازی کنند تا دستگاه متولی برای آن نظارت کند.  

صدیف بدری ادامه داد: با تصویب و اجرای این طرح که مصادیق آن را دولت تعیین خواهد کرد، راه انداختن کسب و کارهای غیرحساسی که به زیرساخت خاص، مطالعات و بررسی‌های زیست محیطی نیاز ندارند، مجوز نمی‌خواهد.

به گفته وی دستگاه‌های مختلف در رفع موانع کسب و کار همکاری لازم را ندارند لذا نمایندگان تلاش می‌کنند روند طولانی  اخذ مجوز در برخی کسب  و کارها همراستا با فعالیت‌های هیات مقررات زدایی و تسهیل مجوزهای کسب و کار در وزارت اقتصاد، کوتاه و موانع موجود در مسیرشان مرتفع شود. 

تغییر نظارت بر کسب و کارها از پیشین به پسین

عضو  دیگر  این کمیسیون ویژه هم به قدس آنلاین گفت: این طرح، فعالیت‌های ثبت محور را مدنظر دارد و با حذف مجوز از این فعالیت‌ها در واقع نظارت از حالت پیشین به پسین تغییر خواهد کرد.

جعفر قادری هم ارائه توضیحات بیشتر در خصوص این کسب و کارها را منوط به اتمام جلسات بررسی طرح دانست و افزود: کلیات طرح قبلا تصویب شده و بحث روی جزییات در جریان است تا در نهایت  دولت جزییات این مشاغل را مشخص کند. چنین طرحی در راستای نام گذاری امسال تحت عنوان «تولید، پشتیبانی‌ها و مانع زدایی‌ها» از سوی رهبری بررسی می‌شود و در صورت تصویب می‌تواند  در مسیر کسب و کارهای زیادی، مانع زدا باشد.

 

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.