معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: از تمامی اهالی خراسان رضوی تقاضا می شود در صورت مشاهده علائم مشکوک به کرونا ابتدا با سامانه ۱۹۱ تماس بگیرند و از مراجعه مستقیم به بیمارستانها پرهیز کنند.

مردم با مشاهده علائم مشکوک به کرونا ابتدا با سامانه ۱۹۱ تماس بگیرند

به گزارش قدس آنلاین، مهدی قلیان معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: شهروندان می‌توانند ضمن تماس با مرکز پاسخگویی ۱۹۱ و اطلاع از نزدیک‌ترین مراکز ارائه دهنده خدمت نسبت به محل سکونت، در مرحله نخست به مراکز خدمات جامع سلامت ۱۶ ساعته و یا درمانگاه‌های بخش خصوصی ارائه دهنده خدمات سطح یک مراجعه کنند.

او افزود: در حال حاضر ۴۰ مرکز منتخب معاینه و انجام تست کرونا به بیماران مبتلا و یا مشکوک به کووید-۱۹ در مناطق زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد خدمات رسانی می‌کنند که ۲۲ مرکز منتخب معاینه و انجام تست کرونا در مشهد فعال و آماده خدمات رسانی است و انجام تست کرونا برای مراجعان منوط به تشخیص و دستور پزشک مستقر در این مراکز است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد با اشاره به اجرای برنامه نظام ارجاع بیماران کرونایی در سطح دانشگاه علوم پزشکی مشهد ادامه داد: مراکز خدمات جامع سلامت ویژه کرونا به عنوان سطح یک خدمات محسوب می‌شوند و در صورت نیاز به خدمات تصویر برداری از طریق این مراکز بیماران به سطح ۲ و در نهایت در صورت نیاز به بستری به سطح سه و بیمارستان‌ها ارجاع می‌شوند.

منبع: باشگاه خبرنگاران

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.