مسئول واحد فراهم‌آوری اعضاء پیوندی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: حدود ۴۰۰ بیمار دیالیزی و ۱۵۰ بیمار پیوندی در مرکز دیالیز و پیوند اعضای منتصریه واکسن کرونا دریافت کردند و بر اساس برنامه‌ریزی تمامی بیماران زیر پوشش قرار خواهند گرفت.

واکسینه شدن ۵۵۰ بیمار دیالیزی و پیوندی در بیمارستان منتصریه مشهد

به گزارش قدس آنلاین، ابراهیم خالقی با اشاره به اینکه از هفته گذشته براساس اولویت‌بندی‌های اعلام شده از سوی وزارت بهداشت واکسیناسیون کرونا بیماران پیوندی و دیالیزی در بیمارستان منتصریه آغاز شد، بیان کرد: برای واکسینه کردن بیماران پیوندی پروتکل‌های ویژه ای در نظر گرفته شده که  از آن جمله می‌توان به گذشتن حداقل سه ماه از عمل پیوند و عدم مصرف برخی داروهای خاص اشاره کرد.

وی با بیان اینکه در حال حاضر بیماران سال ۹۸ و ۹۷ که دارای شرایط دریافت واکسن کرونا هستند فراخوان شده‌اند، ادامه داد: بیماران پیوندی شهرستانها به دلیل شرایط شیوع بیماری می توانند در شهرستان خودشان واکسن خود را دریافت کنند.

به گزارش وبدا، دکتر خالقی بیان کرد: در مجموع حدود ۱۵۰ بیمار پیوندی تاکنون واکسینه شدند و این فرآیند تا واکسیناسیون همه بیماران ادامه دارد.  بیماران دیالیزی نیز برای دریافت واکسن کرونا به بیمارستان منتصریه مراجعه می‌کنند که روزانه حدود ۴۰ نفر از این بیماران نیز واکسن دریافت می کنند.

منبع: ایسنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.