شرکت ال جی که به ضرردهی در بخش گوشی های هوشمند رسیده بود سرانجام این بخش خود را تعطیل کرد.

ال‌جی رسما از بازار گوشی‌های هوشمند خارج شد

به گزارش گروه دانش و فناوری قدس آنلاین، طبق بیانیه رسمی مطبوعاتی، ال جی امروز از ساخت گوشی های هوشمند دست کشیده است، بنابراین در سال 2021 شاهد گوشی های هوشمند جدید از ال جی نخواهیم بود. این اعلامیه خیلی علاقه مندان به فناوری را ممکن است در فضای مجازی شگفت زده نکند، زیرا این کناره گیری از بخش گوشی های هوشمند مدت ها بود گمانه زنی می شد.

با این اتفاق شاهد دو رخداد دیگر خواهیم بود، اول اینکه ما گوشی هایی مانند LG V70 ThinQ ، LG G10 یا LG Velvet 2 را که شایعه شده است نخواهیم دید، زیرا این شرکت کل واحد تجاری تلفن همراه خود را تعطیل می کند. احتمالاً LG Rollable را که این شرکت در CES 2021 مورد تحسین قرار داده شد و تایید می کند در سال 2021 عرضه خواهد شد را هم نخواهیم دید. ال جی این اقدام را "تصمیم استراتژیک برای خروج از بخش تلفن های همراه کاملاً رقابتی" می داند.

دوم، ال جی می گوید که این بدان معناست که تمرکز خود را در بخش های دیگری که در وضعیت خوبی قرار دارد مانند؛ "اجزای وسایل نقلیه الکتریکی، دستگاه های پوشیدنی، خانه های هوشمند، رباتیک، هوش مصنوعی، همچنین سیستم عامل ها و خدمات" می گذارد.

در بیانیه، LG نشان می دهد "همانطور که اکثر مردم از گوشی های 5G استفاده می کنند" از تخصص موبایل خود استفاده کرده و فناوری های مربوط به اینترنت مانند 6G را نیز توسعه می دهد.

چه اتفاقی برای گوشی های فعلی ال جی خواهد افتاد؟

خبر خوب این است که اگر گوشی هوشمند LG دارید یا می خواهید یک گوشی جدید مانند LG V60 یا  LG Velvet  خریداری کنید، این گوشی ها نیز تحت پشتیبانی قرار می گیرند، موجودی گوشی های هوشمند فعلی LG برای فروش در فروشگاه ها باقی خواهد ماند و پشتیبانی خدمات و به روزرسانی های نرم افزاری برای مشتریان فعلی گوشی های هوشمند LG ادامه خواهد داشت و فقط هیچ گوشی هوشمند جدید دیگری از ال جی در دسترس نخواهد بود.

ال جی می گوید پایان کار گوشی های همراهش پیش بینی می شود تا 31 ژوئیه به پایان برسد، اگرچه احتمالاً پس از آن تاریخ همچنان قادر به خرید گوشی هوشمند از LG هستید.

ال جی همیشه برای برقراری ارتباط با مشتری در مسیر درست پیش نمی رفت، اما تلاش برای ایجاد نوآوری هایی مانند گوشی های مدور، نمایشگرهای انعطاف پذیر، استفاده از چرم در قاب پشتی، حسگرهای حرکتی جذاب و نمایشگرهای دوگانه با کمال میل دریافت شدند و کاربران را به خوبی جذب کرد.

همچنین سامسونگ و اپل به طور مداوم ال جی را شکست می دادند و هرگز قدرت رقابتی برای ارائه قیمت های بهتر در سطح شرکت مخابراتی را نداشت. گوشی های ال جی در سال های 2010 با گوشی های بسیار محبوبی مانند LG G2 آغاز به کار کردند، اما در پایان، دستگاه های الجی نتوانستند در میان مردم برجسته شوند و دستگاه ها و فناوری های جدیدی مانند LG Wing 5G یا Dual Screen در LG G8X / LG V60 مصرف کنندگان را مانند گوشی های تاشو و غیر جذب نمی کند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.