رئیس رژیم صهیونیستی، یک روز بعد از توافق جریان اپوزیسیون برای نخست‌وزیری، امروز با سران احزاب سیاسی این رژیم دیدار می‌کند تا گزینه مأمور تشکیل کابینه را انتخاب کند.

توافق اپوزیسیون نتانیاهو برای نخست‌وزیری/ ریولین مأمور تشکیل کابینه را اعلام می‌کند

قدس آنلاین: چند روز بعد از اعلام نتایج چهارمین انتخابات سراسری در فلسطین اشغالی طی دو سال اخیر، احزاب مخالف «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی برای تشکیل کابینه به توافق رسیدند.

شبکه ۱۳ تلویزیون رژیم صهیونیستی شامگاه یکشنبه گزارش داد که «یائیر لاپید» رئیس حزب «یش‌عتید» و رهبر احزاب اپوزیسیون در کنست با «نفتالی بِنِت» رئیس حزب یامینا درباره نخست‌وزیری چرخشی به توافق رسیده‌اند.

بر اساس این توافق که می‌تواند منجر به تشکیل کابینه جدید در رژیم صهیونیستی شود، بنت ابتدا نخست‌وزیر خواهد بود و بعد از طی کردن نیمی از دوره کابینه، لاپید نخست‌وزیر بعدی می‌شود.

به نوشته وبگاه «عاروتص شوع»، توافق بنت با لاپید در حالی انجام شده که او عصر جمعه با نتانیاهو دیداری در رابطه با تشکیل کابینه داشت که بر اساس گزارش‌ها به توافق نرسیدند.

طبق گزارش شبکه ۱۳، حزب یش‌عتید به شرطی با نخست‌وزیر بودن رئیس حزب یامینا در نیمه اول دوره کابینه موافقت کرد که او هرگز به کابینه‌ای به رهبری نتانیاهو نپیوندد و همچنین از طرح کاهش پست‌های وزارتی در کابینه جدید به ۱۸ وزیر حمایت کند.

بعد از این گزارش بود که مقام‌های ارشد حزب لیکود به ریاست نتانیاهو، از این پیشنهاد لاپید به بنت و احتمال توافق آنها برای تشکیل کابینه ابراز نگرانی کردند.

به نوشته عاروتص شوع، اعضای ارشد لیکود با بیان اینکه حزب آنها در آستانه از دست دادن کابینه است، از برخی اختلافات درون احزاب متحد نتانیاهو خبر دادند.

از سوی دیگر، امروز (دوشنبه) قرار است «رووین ریولین» رئیس رژیم صهیونیستی با سران ۱۳ حزب سیاسی این رژیم دیدار و درباره گزینه نخست‌وزیری به مشورت بنشیند.

به نوشته وبگاه «تایمز اسرائیل»، احزابی که در انتخابات سوم فروردین در فلسطین اشغالی توانستند حائز کرسی در کنست شوند، امروز گزینه خود برای نخست‌وزیری اسرائیل را به ریولین اعلام می‌کنند.

بر این اساس، ریولین نیز بعد از این رایزنی‌ها، مأمور تشکیل کابینه را که بیشترین حمایت احزاب را دارد، روز چهارشنبه اعلام می‌کند.

این در حالی است که نتانیاهو قرار است امروز برای سومین بار در محکمه رسیدگی به پرونده‌های فساد خود حاضر شود تا این بار اظهارات شاهدان دعوت شده به دادگاه علیه خود را بشنود. (جزئیات بیشتر)

منبع: فارس

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.