شهردار تربت‌حیدریه گفت: در این شهر بیش از ۸۰ درصد ساختمان‌ها از عمر مفیدشان گذشته و تخریبی محسوب می‌شوند.

عمر مفید ۸۰ درصد از بناهای تربت‌حیدریه گذشته است

به گزارش قدس آنلاین، سعید اکبریان شهردار تربت حیدریه در جلسه برنامه‌ریزی نخستین جشنواره بنای ماندگار گفت: متوسط عمر ساختمان‌های تربت حیدریه حداقل ۴۰ سال است و این در حالی است که عمر مفید ساختمان ۲۰ سال است، اما در شهر تربت حیدریه بیش از ۸۰ درصد ساختمان‌ها از عمر مفیدشان گذشته و تخریبی محسوب می‌شوند.
او غیر استاندارد بودن غالب ساختمان‌های تربت حیدریه را تایید، اما دلیلش کم کاری شهرداری یا نظام مهندسی ساختمان ندانست و افزود: برای ساخت یک بنای استاندارد و افزایش عمر مفید یک ساختمان، عوامل زیادی و از جمله رعایت ۲۲ مبحث مقررات ملی ساختمان نقش دارند.
شهردار تربت حیدریه ادامه داد: تولید مصالح ساختمانی استاندارد و نظارت بر نحوه تولید آن‌ها یا ورود مصالح ساختمانی استاندارد از خارج نیز، از دیگر عوامل موثر در ساخت بنا است.
اکبریان بیان کرد: وجود نیروی متخصص در نظام مهندسی ساختمان نیز تاثیرگذار است، و نظام مهنسی ساختمان در این خطه تنها هشت سال است که کادر فنی خود را تکمیل کرده و عمر کمیته ایمنی این مجموعه سه سال است.

او تصریح کرد: بر این اساس بنا داریم در قالب یک جشنواره فنی بناهایی که واجد رعایت اصول و ضوابط کیفی و فنی هستند را، شناسایی و عوامل دخیل در ساخت آن را، تشویق و تقدیر کنیم.
شهردار تربت‌حیدریه تاکید کرد: اعتقاد داریم برپایی همه ساله این جشنواره زمینه فرهنگ سازی را در حوزه ساخت و ساز افزایش خواهد داد.
اکبریان اظهار کرد: کار برنامه‌ریزی نخستین جشنواره بنای ماندگار با هدف معرفی بنای استاندارد و تقدیر از دست‌اندرکاران ساخت بناهای با کیفیت شهری توسط این نهاد خدمات اجتماعی و با همکاری نظام مهندسی ساختمان از اسفند پارسال آغاز شده‌است.
او افزود: تا پایان سوم اردیبهشت امسال بناهای ساخته شده دارای گواهی پایان کار یا عدم خلاف اعم از کاربری مسنی یا کابری مختلط تجاری مسکونی، مورد ارزیابی کارشناسان ما قرار خواهند گرفت و سوم خرداد نیز از مالکان، مجریان و مهندسان دخیل در اجرای ساختمان، تقدیر می‌شود.

منبع: باشگاه خبرنگاران

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.