معاون بهداشتی و درمانی بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان رضوی گفت: تاکنون ۴۵۰ جانباز و ایثارگر واجد شرایط در این استان واکسن کرونا دریافت کردند.

۴۵۰ جانباز در خراسان رضوی واکسن کرونا دریافت کردند

به گزارش قدس آنلاین، جواد غلامپور افزود: این ایمن سازی در قالب مرحله نخست واکسیناسیون ایثارگران استان شامل جانبازان قطع نخاع، شیمیایی شدید،  سه عضو قطع شده و بیشتر و همچنین والدین دارای ۲ شهید انجام شده است.

وی ادامه داد: در اجرای مرحله نخست ایمن سازی ۴۷۳ دز واکسن اسپوتنیک برای تزریق به جانبازان استان تامین شد و اکنون در انتظار دریافت دز مرحله دوم این واکسن برای گروه نخست هستیم.

معاون بهداشتی و درمانی بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان رضوی گفت: مقرر شده است برای انجام مرحله دوم  واکسیناسیون کرونای جانبازان و ایثارگران استان پنج هزار دز واکسن تامین گردد و جامعه هدف این واکسیناسیون جانبازان شیمیایی و جانبازان و ایثارگران دارای بیماری زمینه ای و سخت درمان هستند.

خراسان رضوی با دارا بودن حدود ۳۰۰ هزار رزمنده در دوران دفاع مقدس، ۱۷ هزار و ۳۱۱ شهید، ۴۹ هزار و ۹۱۴ جانباز و سه هزار و ۳۹۲ آزاده در راه تحقق آرمانهای انقلاب اسلامی و حفظ تمامیت ارضی کشور تقدیم کرده است. شمار جانبازان ۵۰ تا ۶۹ درصد این استان هزار و ۸۷۹ نفر، جانبازان ۲۵ تا ۴۹ درصد ۱۹ هزار و ۸۰۴ نفر و جانبازان ۷۰ درصد نیز ۷۱۱ نفر می باشد،  بقیه جمعیت جانبازان استان نیز زیر ۲۵ درصد جانبازی دارند.

هم اکنون جمعیت زیرپوشش خدمات بنیاد شهید خراسان رضوی ۳۱۴ هزار نفر است.

منبع: ایرنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.