مدیرکل تعزیرات حکومتی خراسان‌رضوی گفت: از اسفند پارسال تا ۱۶ فروردین ماه جاری ۲۵۴ فقره پرونده تخلف مرتبط با فروش گوشت مرغ در این استان تشکیل شده‌ است.

۲۵۴ پرونده تخلف مرتبط با فروش گوشت مرغ در خراسان‌ رضوی تشکیل شد

به گزارش قدس آنلاین، سید مرتضی مدنی افزود: میزان تخلف ثبت شده در این تعداد پرونده ۱۱ میلیارد و ۲۸ میلیون ریال است.  

وی ادامه داد: ۱۷۷ فقره از پرونده‌های تخلف تاکنون مورد بررسی قرار گرفته که متخلفان آن به پرداخت پنج میلیارد ریال جریمه محکوم شده‌اند.  

مدیرکل تعزیرات حکومتی خراسان‌ رضوی همچنین به آغاز طرح نظارت بر بازار اقلام اساسی در آستانه ماه مبارک رمضان اشاره کرد و گفت: این طرح از ۲۱ فروردین ماه جاری با فعالیت گشت‌های نظارتی در دو نوبت صبح و عصر آغاز می‌شود.  

وی از شهروندان خواست در صورت مشاهده موارد تخلف در بازار، از طریق تلفن شماره ۱۳۵ اداره کل تعزیرات حکومتی یا شماره ۱۲۴ سازمان صنعت، معدن و تجارت اطلاع رسانی کنند.  

اداره‌کل تعزیرات حکومتی خراسان رضوی در ۱۴ شهرستان این استان ۶ میلیون و ۸۷۰ هزار نفری،  اداره مستقل دارد.

در هر اداره تعزیرات حکومتی یک شعبه و در شهرستانهای تربت‌حیدریه، سبزوار و نیشابور ۲ شعبه صلاحیت عام رسیدگی به تخلفات اقتصادی، بهداشتی و دارو و درمان را دارند.

حوزه صلاحیت سازمان تعزیرات حکومتی، رسیدگی به تخلفات امور اقتصادی در بخش‌های دولتی و غیردولتی، تخلفات بهداشت، دارو و درمان و رسیدگی به جرایم قاچاق کالا و ارز است.

بر اساس "قانون تعزیرات حکومتی" رسیدگی به تخلفاتی شامل گرانفروشی، کم‌فروشی و تقلب، احتکار، عرضه خارج از شبکه، درج نکردن قیمت، اختفا و امتناع از عرضه کالا، صادر نکردن فاکتور، اجرا نکردن ضوابط قیمت‌گذاری، اجرا نکردن تعهدات واردکنندگان و تولیدکنندگان در قبال دریافت ارز و خدمات دولتی، نداشتن پروانه کسب یا بهره‌برداری، فروش اجباری و اعلام نکردن موجودی،  بر عهده سازمان تعزیرات حکومتی است.

منبع: ایرنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.