۱۶ هکتار از زمین‌های تصرف‌شده حریم و بستر رودخانه‌ها در شهرستان‌های سبزوار، داورزن، جغتای و ششتمد، در غرب استان خراسان رضوی، به منظور جلوگیری از بروز خسارات سیلاب، آزاد شد.

۱۶ هکتار از حریم رودخانه‌های غرب خراسان رضوی آزادسازی شد

به گزارش قدس آنلاین، مدیر امور آب ناحیه سبزوار اظهار داشت:‌ عملیات آزادسازی حریم رودخانه های این چهار شهرستان از ماههای پایانی سال گذشته آغاز شده بود.

محمد ثابتی افزود: کارشناسان گشت و بازرسی آب منطقه‌ای سبزوار با هدف بهره‌برداری اصولی از منابع آبی و برخورد با ساخت و سازهای غیرمجاز، ۱۶ هکتار از حریم رودخانه‌های این ناحیه را بازگشایی کردند.

وی ادامه داد: بیشترین تصرف در اراضی حریم رودخانه‌های شهرستان ششتمد، مناطق شمالی سبزوار و شهرستان های داورزن و جغتای بود که این مداخلات با هماهنگی گروه گشت و بازرسی آب منطقه‌ای و دریافت دستور قضایی آزادسازی شد.

مدیر امور آب ناحیه سبزوار گفت: ظرف سال های اخیر افزون بر ۲ هزار فقره پرونده برای رفع تصرف اراضی بستر رودخانه های این منطقه تشکیل شده و آب منطقه‌ای با هماهنگی دادگستری و نیروی انتظامی، با متخلفانی که در حاشیه و بستر رودخانه‌ها اقدام به ساخت ویلا و خانه باغ می کنند، به صورت جدی برخورد می کند.

امور آب ناحیه سبزوار ۶ شهرستان سبزوار، جوین، جغتای، خوشاب، داورزن و ششتمد را زیر پوشش دارد.

۱۸ درصد از کل منابع آب پهنه خراسان رضوی، مربوط به ۶ شهرستان واقع در غرب این استان است.  

منبع: ایرنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.