مدیر امور آب منطقه‌ای تربت‌حیدریه گفت: با مسدود شدن ۱۰۰ حلقه چاه غیرمجاز در این شهرستان طی سال گذشته از برداشت ۱.۷۵ میلیون مترمکعب آب جلوگیری شد.

۱۰۰ حلقه چاه غیرمجاز در تربت‌حیدریه مسدود شد

به گزارش قدس آنلاین، مهدی طلعتی افزود: پارسال ۲ هزار و ۱۳۲ بازدید توسط گروه‌های گشت و بازرسی از منابع آب این شهرستان انجام شد که منجر به مسدود شدن چاه‌های غیرمجاز و کشف ادوات حفاری گردید.  

وی ادامه داد: همچنین پارسال ۵۲ کنتور هوشمند بر روی چاه‌های مجاز صنعتی و خدماتی دارای پروانه نصب و از اضافه برداشت ۲۴.۵۶ میلیون مترمکعب آب جلوگیری شد.

مدیر امور آب منطقه‌ای تربت‌حیدریه گفت: صدور ۳۷۸ فقره مجوز کف شکنی، تغییر محل و لایروبی چاه‌ها و قنوات، انجام هزار و ۹۰۰ بازدید و نظارت های مرتبط با مطالعات منابع آب،   ارتباط مؤثر با تشکل‌های مردمی در راستای مدیریت مشارکتی، تشکیل و راه اندازی تشکل‌های مرتبط در راستای تقویت مدیریت مشارکتی، راه‌اندازی سیستم مانیتورینگ چاه‌های کشاورزی و انجام کارشناسی آب‌های زیرزمینی از دیگر اقدامات سال گذشته  امور آب منطقه‌ای تربت‌حیدریه بوده است.

وی افزود: پارسال ۱۹۳ هکتار از بستر رودخانه و مسیل‌ها در تربت‌حیدریه آزادسازی و رفع تصرف شد، ۲۸ کیلومتر عملیات لایروبی مسیل و رودخانه ها انجام و ۲۵۰ متر نیز دیوار ساحلی در "شصت دره" این شهرستان احداث شد.

طلعتی ادامه داد: با هدف حفظ منابع آب و پیشگیری از آلودگی محیط زیست، طرح رودپارک در ورودی شهر با مشارکت شهرداری تهیه شد که مطالعات آن در حال اتمام است.
وی گفت: این طرح شامل حفاظت، ایمن‌سازی، بهره‌برداری عمومی، ساخت سازه تقاطعی یا موازی با رودخانه، ‌روزآوری، ساماندهی بستر، مراقبت از حریم کمیت و کیفیت و ساحل‌سازی رودخانه‌هاست.

مدیر امور آب منطقه‌ای تربت‌حیدریه افزود: طول این طرح یک کیلومتر می باشد و اجرای آن علاوه بر ایجاد یک منطقه تفریحی و گردشگری، عبور ایمن سیلاب‌های رودخانه "شصت دره" را تثبیت می‌کند.
وی ادامه داد: بر این اساس دو طرف جاده به صورت بوستان پله‌ پله تراس بندی شده و هر تراس دارای کاربری گردشگری، ورزشی و تفریحی خواهد بود.
طلعتی گفت: سرمایه‌گذار متعهد شده تمام عملیات را انجام دهد و سود کار را از محل ایجاد بازارچه و تاسیسات ورزشی و تفریحی دریافت کند که در نتیجه اجرای طرح، ورودی شهر نیز از حالت نازیبای کنونی خارج خواهد شد.
وی با بیان اینکه نمونه این طرح، در رودپارک چهل بازه مشهد نیز اجرا شده است، افزود: این طرح با کسب نتایج سودمند در دیگر نقاط شهر نیز اجرا خواهد شد.
مرکز شهرستان ۲۲۵ هزار نفری تربت‌حیدریه در ۱۵۰ کیلومتری جنوب غربی مشهد قرار دارد.

منبع: ایرنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.