معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر خراسان رضوی گفت: امسال ۲۰ هزار و ۲۷۲ مسافر خارجی در ورودی‌های استان تب‌سنجی و از نظر سلامت پایش شدند.

تب سنجی ۲۰ هزار مسافر خارجی در ورودی‌های خراسان رضوی

به گزارش قدس آنلاین، غلامرضا صیادی معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر خراسان رضوی گفت: امسال ۲۰ هزار و ۲۷۲ مسافر خارجی در ورودی‌های استان تب‌سنجی و از نظر سلامت پایش شدند، این تعداد مسافر خارجی در اجرای طرح "مراقبت بهداشتی از مسافران مشکوک مبتلا به کرونا در مبادی مرزی" با مشارکت دانشگاه علوم پزشکی مشهد و اداره کل راه و شهرسازی خراسان رضوی از ۲۵ اسفند پارسال تا پایان ۱۶ فروردین ماه امسال تب‌سنجی و پایش سلامت شدند.
او افزود: برای اجرای این طرح ۲ قرارگاه مرزی در خراسان رضوی شامل مرز هوایی در بخش پروازهای خارجی فرودگاه شهید هاشمی نژاد مشهد و مرز زمینی در دوغارون شهرستان تایباد به منظور استقرار نیروهای هلال احمر انتخاب شده است که تاکنون ۶ هزار و ۱۵۵ نفر در فرودگاه و ۱۴هزار و۱۱۷ نفر در مرز دوغارون سنجش شده‌اند.

معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر خراسان رضوی با اشاره به تجلیل رئیس جمهوری از اجرای این طرح ادامه داد: در این غربالگری تاکنون ۸۳۷ مسافر خارجی مشکوک به کرونا تشخیص داده شدند که آزمایش‌های لازم از آنان توسط نیروهای دانشگاه علوم پزشکی مشهد انجام شد و اجرای این طرح تا ۳۱ اردیبهشت ماه امسال ادامه دارد.

منبع: باشگاه خبرنگاران

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.