رئیس انجمن گل رز ایران با اشاره به اینکه کرونا از زمانی که در کشور ما شیوع پیدا کرد، خسارت بسیاری به تولیدکنندگان وارد شد، گفت: براساس گزارش وزارت جهاد کشاورزی، کرونا به گل های گلخانه ای کشور ۴ هزار میلیارد تومان خسارت از اسفند 98 تا آبان ۹۹ وارد کرد.

خسارت ۴ هزار میلیارد تومانی کرونابه گلهای گلخانه ای کشور/ پاکدشت و محلات؛ قطب شهرهای تولید گل در کشور

مهدی سمنگانی با بیان اینکه اولین خسارتی که این بیماری به حوزه تولید گل و گیاه وارد کرد، معدوم شدن تمام گل های تولید شده برای شب عید ۹۹ بود، ادامه داد: تعطیلات مغازه های گروه های ۲، ۳ و ۴ در دوران قرنطینه از جمله گل فروشی ها و به دنبال آن تعطیلی مراسم عروسی، عزا و ... سبب شد تا همه گل های فصلی همچون سینره و سنبل و گل های شاخه بریده همچون گل رز تولید شده معدوم شود، زیرا این گل ها حداکثر ۴ روز دوام می آورند و امکان استفاده طولانی مدت را ندارند.

وی با اشاره به اینکه طی یک سال گذشته حداقل ۳ بار هر هکتار گل فصلی معدوم شد و حداقل نزدیک به یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون گل پژمرده شد، افزود: در شروع سال گذشته، ۶ هفته مغازه ها تعطیل شده بود، این در حالی بود که تولیدکنندگان و فروشندگان گل و گیاه در کشور، باید خاک گیاهان را عوض می کردند، به آنها آب می دادند و حقوق کارر را در شرایطی که فروش خوبی نداشتند به کارگران حقوق پرداخت می کردند.

رئیس انجمن گل رز ایران با بیان اینکه پاکدشت و محلات؛ قطب شهرهای تولید گل در کشور از نظر حجمی هستند، اضافه کرد: در حال حاضر چند سالی است که مشهد نیز از نظر کیفی رتبه نخست کشور را در تولید گل و گیاه به خود اختصاص داده، حتی با وجود شرایط سخت اقتصادی در دوران کرونا، یکی از پایانه های صادراتی گل و گیاه در ایران محسوب می شود.

انتهای خبر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.