خطیب حرم مطهر رضوی گفت: مناجات شعبانیه دریایی از معارف ناب توحیدی را در خود جای داده و در واقع ادب بندگی و عبودیت را به انسان می آموزد.

مناجات شعبانیه ادب بندگی را به انسان می آموزد

به گزارش قدس آنلاین، حجت الاسلام والمسلمین محمد رضایی تهرانی در ویژه برنامه تبلیغی مذهبی در رواق امام خمینی(ره) حرم مطهر رضوی برگزار شد، گفت: مناجات شعبانیه که از امیرالمومنین(ع) نقل شده سرشار از معارف نابی است که توجه به آن موجب رشد و بالندگی روحی انسان می شود.

وی تصریح کرد: یکی از خواسته های ما در این مناجات عارفانه از خداوند این است که قلب ما را به وسیله طاعت و بندگی آباد کند. این فراز از مناجات به ما می آموزد که طاعت و بندگی خداوند موجب آبادانی دل و نشاط انسان می شود.

رضایی تهرانی افزود: ایمان به پروردگار اگر با عمل صالح و عبودیت باشد موجب رشد و تعالی انسان می شود. ممکن است فردی از نظر عقلی رشد کرده باشد ولی اگر اهل عمل صالح نباشد در زمره عبادالرحمان قرار نمی گیرد.

این کارشناس مذهبی بیان کرد: آنچه سلامت روح و قلب انسان را تضمین می کند، رعایت تقوای الهی است و تا زمانی که علم و دانش انسان با تقوا همراه نشود این دانش سودی به حال او ندارد.

وی اضافه کرد: خواسته دیگری که در مناجات شعبانیه از خداوند متعال طلب می کنیم این است که به ما کمک کند که به واسطه ارتکاب گناه و نافرمانی گرفتار خواری و ذلت نشویم.

مدرس حوزه علمیه عنوان کرد: ارتکاب گناه انسان را به ذلت می کشاند. اگر این گناه فردی و یا اجتماعی باشد، فرد و جامعه را دچار ذلت و خواری می کند بنابراین باید سعی کنیم که از گناه دوری کنیم تا به سعادت دنیا و آخرت برسیم.

گفتنی است؛ قرائت زیارت امین الله و ذکر توسل به اهل بیت(ع) از دیگر برنامه های این مراسم بود.

منبع: آستان نیوز

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.