قیمت بیش از ۱۰۰ قلم کالای اساسی در بهمن ماه سال گذشته روندی صعودی داشته به نحوی که سویا رکورد افزایش ۲۵۷ درصدی را برای خود ثبت کرد.

سبقت کالاهای اساسی از هم در گران شدن!/کنجاله سویا ۲۵۷ درصد گران شد + جدول

قدس آنلاین؛ بر اساس اعلام وزارت صنعت از تغییرات قیمتی کالاهای اساسی و مهم همچنان روند افزایشی در انواع کالاها در این بخش وجود داشته و کمتر کالایی در بهمن ماه سال ۹۹ شاهد کاهش قیمت بوده است.

از میان کالاهای اعلامی در آمار وزارت صنعت لاستیک ۱۴۳ درصدی، سیم ۱۶۲ درصدی، میلگرد عاج دار  ۱۳۳ درصدی، تیرآهن ۱۸۲ درصدی، کنجله سویا وارداتی ۲۵۷ درصدی، جو ۱۴۴ درصدی، روغ نباتی  ۱۵۵ درصدی، عدس  ۱۶۲ درصدی، برنج هندی  ۱۸۹ درصدی، موز ۱۵۲ درصدی و برنج ۱۲۲ درصد رشد قیمت داشته  است.

نکته قابل تامل اینجاست از میان بیش از ۱۰۰ قلم کالای اساسی اعلامی از سوی وزارت صنعت همه کالاها رشد قیمت داشته و فقط پیاز رشد منفی ۱۸ درصدی را تجربه کرده است.

این آمار نشان از آن دارد که دربهمن ماه سال گذشته اکثر کالاهای اساسی مردم شاهد رشد بیش از ۵۰ درصدی قیمتها بوده و هنوز هم این روند متوقف نشده است. به نحوی که در سال ۱۴۰۰ نیز تغییرات قیمتی در کالاهای اساسی هر روز رقم های مختلفی را ثبت می کند.

جالب اینجاست امسال نیز همانند سال گذشته مسئولین سیاست روشنی برای مدیریت قیمت کالاهای اساسی نداشته و در این شرایط این مردم هستند که سرگردان تر از دیروز با درآمد کم در تلاش برای خرید کالاهای مایحتاج خود هستند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.