رئیس اتاق اصناف مشهد گفت: برای مقابله با کرونا راهکار تعطیلی مشاغل نیست. بلکه در مرحله آخر برای مقابله با کرونا باید به سراغ تعطیلی صنوف برویم.

تعطیلی صنوف راهکار مقابله با کرونا نیست

به گزارش قدس آنلاین، محمود بنانژاد در خصوص وضعیت فعالیت صنوف با نارنجی شدن مشهد اظهار کرد: وضعیت نارنجی مشهد در صنوف گروه سه و چهار مانند تالارها تاثیرگذار بوده و آن‌ها دیگر نمی‌توانند فعالیت کنند. بعضی از این مشاغل نیز اغلب غیر صنفی هستند. مانند استخرها و ورزشگاه‌ها که در گروه‌های سه و چهار قرار می‌گیرند.

وی با بیان اینکه «در سراسر کشور سه میلیون واحد صنفی وجود دارد»، افزود: اگر شرایط قرمز شود، تاثیر آن بر صنوف گروه دو نیز قابل مشاهده است. از آن‌جایی که صنوف به صورت زنجیره‌وار به یکدیگر متصل هستند با تعطیلی برخی از آن‌ها آسیب جدی‌ بر این سه میلیون صنف وارد می‌شود.

رئیس اتاق اصناف مشهد ادامه داد: مثلا زمانی که عرضه‌کننده پوشاک تعطیل می‌شود، تولیدکننده نیز با مشکل مواجه می‌شود.

وی ضمن تاکید بر اینکه تعطیلی مشاغل چاره‌ساز نیست، اظهار کرد: بلکه در مرحله آخر برای مقابله با کرونا باید به سراغ تعطیلی صنوف برویم. محدودیت را می‌توانیم با رعایت دستورالعمل و پروتکل‌های بهداشتی  ایجاد کنیم ولی تعطیلی به‌نظر بنده چاره‌ساز نخواهد بود.

بنانژاد خاطرنشان کرد: تعطیلی شرایط سختی را به وجود می‌آورد. ما گاهی اوقات با اطلاع‌رسانی تعطیل می‌کنیم ولی در مواردی ناچار هستیم به زور و اجبار متوسل شویم. چراکه شرایط اقتصادی سخت است.

وی ادامه داد: زمانی که کارمندان دولت تعطیل می‌شوند، حقوق آن شخص سرجای خود است. اما با تعطیلی اصناف جلوی کسب و کار شخص را می‌گیریم.

رئیس اتاق اصناف مشهد با تاکید بر چاره‌ساز نبودن تعطیلی اظهار کرد: مشکلات اقتصادی که در جامعه وجود دارد تاثیر مخرب‌تری نسبت به کرونا دارد. بنابراین تعطیلی چاره‌ساز نیست.

بنانژاد دررابطه با بسته ویژه حمایت از اصناف گفت: این بسته تاثیر زیادی بر جبران خسارت‌ها نخواهد داشت. این بسته یکسری تسهیلات بانکی برای برخی از صنوف ارائه می‌دهد که خیلی راهگشا به‌نظر نمی‌رسد.

منبع: ایسنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.