عمری نوکر اهل بیت(ع) بود؛ تمام عمرش را صرف خدمت در مسیر سیدالشهدا(ع) کرد؛ تواضع خصلت بارز ایشان بود؛ حرف انقلابی را با شعر می‌زد و ... تمام اینها توصیفاتی است که افراد مختلف از مرحوم اکبرزاده، پیرغلام امام حسین(ع) دارند.

روایتی از ۸۰ سال نوکری مرحوم اکبر زاده برای اهل بیت(ع) / چشم و چراغ مداحان

به گزارش قدس آنلاین، پیرغلامی که سال قبل دعوت حق را لبیک گفت و مراسم گرامیداشت اولین سال درگذشت وی در حرم منور رضوی با رعایت تمامی پروتکل‌های بهداشتی برگزار شد و فرصتی مهیا گشت تا خادمان بارگاه رضوی و مداحان اهل بیت(ع) یاد او را گرامی بدارند.

مرحوم اکبرزاده نوکر اباعبدالله بود

در حاشیه این مراسم احمد واعظی مداح اهل بیت(ع) در گفت و گو با خبرنگار ما، با اشاره به سجایای اخلاقی مرحوم اکبرزاده اظهار داشت: ایشان بسیار متواضع بود و نوکر واقعی اباعبدالله(ع) بود.

وی با اشاره به اینکه مرحوم اکبرزاده بار علمی بالایی در حوزه شعر داشتند، گفت: با این وجود آن مرحوم با گشاده رویی و تواضع در تمام جلسات حاضر می شدند.

این مداح اهل بیت(ع) با اشاره به اهمیت بالای کتاب حسین(ع) پیشوای انسان‌ها که توسط مرحوم اکبرزاده در سن ۲۰ سالگی نگارش شده است خاطرنشان کرد: از اهمیت این کتاب همین بس که خواندن و داشتن این کتاب در زمان شاه جرم بود. ایشان ۸۰ سال نوکر اهل بیت بود و بهترین تعریف از ایشان و راه شناختشان خواندن همین کتاب است.

در مسیر عشق

علی ملائکه دیگر پیرغلام حسینی نیز در حاشیه این مراسم با اشاره به خصایل اخلاقی مرحوم اکبرزاده گفت: در بطن شخصیت مرحوم اکبرزاده ویژگی انقلابی ایشان بود که راه قیام سیدالشهدا(ع) را به مردم نشان می داد.

وی گفت: ایشان با اشعار خود غوغایی به پا می‌کرد آن هم در زمان شاه که سرودن این قبیل اشعار جرم بود.

وی با اشاره به ولایتمداری که جزو ویژگی‌های شاخص مرحوم اکبرزاده بود و در اشعارش تجلی داشت؛ عنوان کرد: ایشان معتقد بود مداح باید خالص باشد و در راه خدا مداحی کند و حرف بزند.

ملائکه افزود: ولایتمداری در تک تک مصرع‌ها و اشعار مرحوم اکبرزاده نمایان است و اینها ویژگی‌های تکرارنشدنی آن مرحوم بود.

تواضع، خصلت بارز مرحوم اکبرزاده

جعفر ماهرخسار هم در مورد مرحوم اکبرزاده اظهار داشت: ایشان استاد شعر و شاعری بود و معتقد بود باید شعری گفت که مردم بفهمند.

وی افزود: ایشان در یک کلام انسان والایی بود و دغدغه اصلی ایشان دغدغه انقلاب و اسلام و مداحی بود.

ماهرخسار بیان کرد: ایشان به مداحان و شعرای جوان توصیه اکید داشت که اشعار را به ویژه در جوانی حفظ کنند زیرا در این صورت آن شعر برای آنان همیشه ماندگار است.

ماهرخسار بیان کرد: ایشان خودشان نیز اشعار زیادی حفظ بود و معتقد بود باید شعر خوب را حفظ کرد.

۸۰ سال نوکری اهل بیت(ع)

علی خوش چهره، دیگر پیرغلام حسینی هم در گفت گو با خبرنگارما در حاشیه این مراسم اظهار داشت: مرحوم اکبرزاده ۸۰ سال نوکر اهل بیت(ع) بود و چشم و چراغ مداحان بود.

وی گفت: ایشان استاد شعر و شاعری بود و دست به قلم نیز برد و کتب ماندگاری برجای گذاشت.

خوش چهره با اشاره به اینکه ایشان یک نوکر با اخلاص برای اهل بیت بود و مقام معظم رهبری نیز به ایشان تفقد داشتند بیان کرد: ایشان توصیه اکید به شعرخوانی وزین و مداحی گران سنگ براساس شعر بامحتوا داشت.

خوش چهره گفت: دلیل محبوبیت ایشان هم همان بی ریایی، خاکی بودن و باصفا بودن بود.

اکبرزاده افزود: ایشان همواره بر نوکری امام حسین(ع) تاکید داشت و معتقد بود مداح باید این نشان نوکری را به همراه داشته باشد.

منبع: آستان نیوز

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.