با اهدای سفالینه‌ای مربوط به عصر برنز و هزاره سوم پیش از میلاد توسط یک فرهنگ‌دوست کرمانی به موزه رضوی، عمر قدیمی‌ترین شیء تاریخی موجود در این موزه به ۵ هزار سال افزایش یافت.

اهدای سفالینه‌ای از هزاره سوم پیش از میلاد به موزه آستان قدس

به گزارش قدس آنلاین، فاطمه بیگم روح‌الامینی، از هموطنان کرمانی یک خمره سفالی نخودی رنگ را با حدود ۵ هزار سال قدمت به موزه آستان قدس رضوی اهدا کرد.
به گفته معاون موزه‌های سازمان کتابخانه‌ها، موزه‌ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی، اقدامات مربوط به شناسنامه‌نویسی، تصویرسازی و مستندسازی این اثر تاریخی که مربوط به عصر برنز و هزاره سوم پیش از میلاد است انجام و به زودی در معرض نمایش عموم قرار خواهد گرفت.
مهدی قیصری‌نیک با بیان اینکه این اثر، قدیمی‌ترین شیء تاریخی موجود در موزه رضوی است، تصریح کرد: با اهدای این سفالینه ۵ هزار ساله، عمر قدیمی‌ترین شیء تاریخی این موزه ۱۰۰۰ سال افزایش یافت.
فاطمه بیگم روح‌الامینی یکی از نویسندگان و دبیران پرتلاش آموزش و پرورش در کرمان است. تأسیس موزه آموزش و پرورش کرمان (آگیرا) یکی از خدمات این بانو به شمار می‌رود که با گرد آمدن انبوهی از دست‌نوشته‌ها، زندگی‌نامه‌ها، عکس‌ها، کتاب‌ها و اسناد و مدارک تاریخ آموزش و پرورش استان کرمان در آن، این موزه به یکی از جاذبه‌های فرهنگی و گردشگری کرمان تبدیل شده است.

منبع: آستان نیوز

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.