زاهدان- اگر شما هم فیلم منتشر شده در فضای مجازی را که به قول گزارشگر در آن مردم جنوب سیستان و بلوچستان در حال حمله به یک مرغ داری و تاراج مرغ های زنده هستند را دیده اید باید بگویم که این تمام ماجرا نیست!

حمله به مرغداری در نیکشهر شایعه یا واقعیت؟

قدس آنلاین-گروه استان: به‌تازگی تصاویری در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی از مردم خونگرم و میهمان‌نواز سیستان و بلوچستان به نمایش گذاشته‌شده است که در آن عده‌ای از شهروندان بالباس‌های محلی به یک مرغداری حمله کرده و در حال تاراج کردن مرغ‌های زنده هستند! البته این خبر با این تیتر و این محتوا حاصل تلاش همان افرادی است که می‌خواهند این تصاویر را به حمله و غارت ربط دهند و الا موضوع اصلاً به این شکل نیست بلکه باید گفت که از این خبر برای تخریب مردم استان استفاده‌شده است که حالا این تصاویر موجب اعتراض بسیاری مردم و حتی علما و روحانیون شده است.

در روزهای اخیر فیلمی با عنوان هجوم مردم نیکشهر جهت سرقت مرغ در فضای مجازی منتشر شد، درحالی‌که طبق گفته مسئولان این کلیپ که از سوی معاندان انتشاریافته است، در اصل مربوط به فروش مرغ زنده دریکی از مراکز عرضه این شهرستان بوده و حین فروش و تحویل مرغ به مردم بی‌نظمی در فروشگاه مربوطه صورت گرفته است.

عامل  انتشار کلیپ جعلی دستگیر شد

رئیس پلیس فتا سیستان و بلوچستان در همین راستا از شناسایی و دستگیری عامل انتشار کلیپ جعلی و غیرواقعی حمله شهروندان به یک مرغداری در فضای مجازی خبر داده و می گوید: متهم توسط پلیس فتا شهرستان نیک شهر دستگیر شده است.

حسن کیخا با اشاره به انتشار کلیپی در فضای مجازی مبنی بر اینکه در پی افزایش قیمت مرغ و کمبود آن تعدادی از شهروندان در شهرستان نیکشهر به یک مرغداری هجوم برده، اظهار  می کند: با اقدامات فنی صورت گرفته و هماهنگی قضائی با دادستان شهرستان نیکشهر موضوع شناسایی و دستگیری عامل انتشار کلیپ در دستور کار پلیس فتا قرارگرفته که فرد موردنظر دستگیر و به اتهام تشویش اذهان عمومی به مرجع قضایی معرفی شد.

رئیس پلیس فتا استان سیستان و بلوچستان می افزاید:  یکی از اولویت‌های پلیس، ارتقاء امنیت روانی جامعه است، بنابراین افرادی که به هر ترتیب بخواهند این امنیت را به مخاطره بیندازند، قطعاً با برخورد جدی پلیس مواجه خواهند شد و تحت پیگرد قانونی قرار خواهند گرفت.

وی به اظهارات صاحب مرغداری در کلیپ منتشر شده در فضای مجازی اشاره کرده و می گوید: ماجرای شلوغی اصلاً ارتباطی به سرقت مرغ نداشته و افراد با پرداخت وجه به خریداری مرغ از محل ذکر شده اقدام کرده‌اند.

مشکلی بابت تامین مرغ وجود ندارد

درهمین حال رئیس جهاد کشاورزی شهرستان نیکشهر نیز با اشاره به اینکه فیلم منتشرشده در فضای مجازی مربوط به فروش مرغ زنده در یکی از مراکز عرضه مرغ زنده شهرستان است اظهار کرد:  فروشگاه مربوطه که فیلم آن در فضای مجازی پخش شده سهمیه یک هزار مرغ از بخش«بنت» شهرستان نیکشهر دریافت کرده بود که حین فروش و تحویل مرغ به مردم بی‌نظمی صورت گرفته است.

رئیسی با بیان اینکه در حال حاضر ۶ واحد مرغداری فعال در سطح شهرستان نیکشهر و توابع داریم که هیچ حمله‌ای آن‌ها صورت نگرفته و موضوع منتشر شده در فضای مجازی جوّسازی است افزود: در واقع در لحظات فیلمبرداری که فیلم آن توسط شبکه‌های معاند نیز منتشر شده، مردم در حال دریافت مرغ خریداری شده هستند اما صف به هم ریخته و به همین دلیل صدای کسی را نیز می‌شنوید که در فیلم به طور واضح می‌گوید "در را ببندید" که قصد دارد مردم بیشتری برای خرید وارد فروشگاه مرغ نشوند تا بی‌نظمی مدیریت شود.

رئیسی با تأکید بر اینکه هیچ تعرضی به هیچ یک از مرغداری‌های در نیکشهر صورت نگرفته است گفت: خوشبختانه مرغداری‌های ما در حال فعالیت هستند و از نظر تأمین مرغ نیز نگرانی نداریم و بابت این موضوع خیال مردم منطقه باید راحت باشد

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • ۱۷:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۳
    0 0
    خب این چیزا که تبلیغ ضد مردم فهیم ایران هست تلوزیون ایران رد کنه