شمار تماسهای تلفنی ساکنان خراسان رضوی با سامانه ۱۹۱ دانشگاه علوم پزشکی مشهد برای کسب مشاوره و راهنمایی درباره ویروس همه‌گیر کرونا با روند افزایش ابتلا به این بیماری دوباره افزایش یافت و پنج برابر شد.

تماس اهالی خراسان رضوی با سامانه تلفنی مشاوره کرونا پنج برابر شد

به گزارش قدس آنلاین، مسوول سامانه تلفنی ۱۹۱ دانشگاه علوم پزشکی مشهد افزود: ارائه مشاوره به مردم در خصوص بیماری کووید ۱۹ در قالب سامانه تلفنی ۱۹۱ از ابتدای شیوع این ویروس راه‌اندازی شده و همچنان فعال است.
دکتر زهرا اباصلتی ادامه داد: در شرایط اوجگیری شیوع کرونا شمار تماسهای مردمی افزایش و پس از آن کاهش می یابد.
وی اضافه کرد: با پایان شیوع موج سوم کرونا در خراسان رضوی طی ماههای گذشته این تماسها به حداقل خود رسید و به حدود ۱۰۰ تماس روزانه کاهش یافت و اکنون با روند افزایشی مبتلایان به بالاتر از ۵۰۰ تماس در روز افزایش یافته است.
مسوول سامانه تلفنی ۱۹۱ دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: در ابتدای شیوع کرونا و موج اول بیماری در خراسان رضوی که مردم درباره این بیماری آگاهی نداشتند بیشترین تماسهای مردمی با سامانه ۱۹۱ بین هزار تا هزار و ۵۰۰ تماس در روز ثبت شده است.
اباصلتی افزود: فعالیت این سامانه در بحبوحه بحران کرونا از سرگردانی مردم در این حوزه و همچنین ازدحام در مراجعه به بیمارستانها جلوگیری کرده است.  
وی ادامه داد: شهروندان خراسان رضوی در تماس با سامانه ۱۹۱ اطلاعات و مشاوره تخصصی لازم را از کارشناسان آموزش‌دیده در مورد علائم ابتلا به ویروس کرونا، درمان بیماری کووید ۱۹ و نحوه پیشگیری دریافت می‌کنند و از این طریق  برای معاینه و بررسی طبی به مراکز خدمات جامع سلامت واقع در نزدیکترین محل سکونتشان هدایت می‌شوند.  

۸۰ درصد از جمعیت ۶ میلیون و ۴۰۰ هزار نفری خراسان رضوی زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد هستند و به بقیه جمعیت این استان توسط دانشکده و دانشگاه‌های علوم پزشکی سبزوار، گناباد، تربت‌حیدریه، تربت‌جام و نیشابور خدمات‌رسانی می‌شود.

بر طبق آخرین گزارش وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، با فوت ۱۷۴ تن دیگر از هموطنان مبتلا به بیماری کووید ۱۹ در شبانه روز گذشته، تعداد جان باختگان این بیماری در ایران به ۶۳ هزار و ۵۰۶ تن رسیده است.

در این مدت ۱۷ هزار و ۴۳۰ نفر بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی و ۲ هزار و ۳۶۹ نفر بستری شده اند. با این حساب، مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به یک میلیون و ۹۶۳ هزار و ۳۹۴ نفر رسیده است.

منبع: ایرنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.