معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد از قرمز شدن وضعیت کرونا در مشهد و شهرستانهای قوچان، بینالود، سبزوار و نیشابور خبر داد.

مشهد و چهار شهرستان دیگر خراسان رضوی وارد وضعیت قرمز کرونا شدند

به گزارش قدس آنلاین، دکتر مهدی قلیان افزود: بر اساس جدیدترین اطلاعات نرم افزار ماسک هم اکنون پنج شهرستان خراسان رضوی قرمز هستند و شهرستانی با شرایط آبی نداریم.
وی اضافه کرد: ۲۸ شهرستان دیگر استان خراسان رضوی در وضعیت نارنجی یا زرد قرار دارند.
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: هم‌اکنون تعداد بستری‌شدگان روزانه در استان به بیش از ۲۰۰ نفر در روز افزایش یافته و تعداد کل بستری شدگان نیز به ۷۵۰ نفر رسیده است.
قلیان افزود: آمار فوت‌شدگان ناشی از کرونا در استان خراسان رضوی ۲ رقمی است.
۸۰ درصد از جمعیت ۶ میلیون و ۴۰۰ هزار نفری خراسان رضوی زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد هستند و به بقیه جمعیت این استان توسط دانشکده و دانشگاه‌های علوم پزشکی سبزوار، گناباد، تربت‌حیدریه، تربت‌جام و نیشابور خدمات‌رسانی می‌شود.
بر طبق آخرین گزارش وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، با فوت ۱۷۴ تن دیگر از هموطنان مبتلا به بیماری کووید ۱۹ در شبانه روز گذشته، تعداد جان باختگان این بیماری در ایران به ۶۳ هزار و ۵۰۶ تن رسیده است.
در این مدت ۱۷ هزار و ۴۳۰ نفر بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی  و ۲ هزار و ۳۶۹ نفر بستری شدند. با این حساب، مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به یک میلیون و ۹۶۳ هزار و ۳۹۴ نفر رسیده است.

منبع: ایرنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.