۱۸ فروردین ۱۴۰۰ - ۰۹:۴۳
کد خبر: 746705

معاون بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی گفت: برای کاهش صف‌ها و افزایش سرعت توزیع مرغ گرم شبکه توزیع گسترش پیدا کرده است. در حال حاضر در مشهد تعداد واحدهای صنفی توزیع کننده مرغ گرم از ۳۰۰ واحد به ۵۳۰ واحد رسیده است. با اقدامات صورت گرفته تا اواسط هفته آینده وضعیت بازار بهتر خواهد شد.

آرامش کی به بازار مرغ برمی‌گردد؟

به گزارش قدس آنلاین، علی غفوری مقدم در خصوص وضعیت توزیع مرغ گرم در مشهد  اظهار کرد: در ارتباط با مرغ تنظیم بازار اخیرا تصمیمات جدیدی گرفته شد و  قرارگاهی تحت عنوان قرارگاه ساماندهی توزیع مرغ گرم در سطح کشور و سپس در  سطح استان با عنوان کمیته قرارگاه ساماندهی توزیع مرغ نیز تشکیل شده است. این کمیته با مسئولیت سازمان جهاد کشاورزی استان به دبیری رئیس جهاد کشاورزی و ریاست معاون امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی تشکیل جلسه داد.

وی افزود: در این جسله تصمیمات مختلفی در زمینه فرآیند تهیه و توزیع مرغ گرفته شده است. از ۱۴ فروردین سال جاری قیمت جدید مصوب مرغ اعمال شده است. با توجه به تعطیلات مربوط به ۱۳ فروردین در روز شنبه توزیع مرغ گرم در مشهد کم بود، اما از ۱۵ فروردین خوشبختانه فرآیند تامین مرغ سرعت خوبی داشته و این روند افزایش پیدا کرده است.

معاون بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی ادامه داد: در روز یکشنبه ۲۶۸ تن مرغ گرم در مشهد توزیع شده و در حال حاضر نیز ۴۵۰ تن مرغ توزیع شده و این روند بسیار خوب بوده است. اگر این روند در آینده ادامه پیدا کند وضعیت بهتر خواهد بود.

 ۵۳۰ واحد صنفی در شبکه توزیع مرغ در مشهد فعالیت می‌کنند

وی با اشاره به نزدیکی ماه مبارک رمضان بیان کرد: به دلیل اینکه ماه مبارک رمضان در پیش است، تقاضای مرغ همچنان بالا است، اما در مجموع برای کاهش صف‌ها و افزایش سرعت توزیع مرغ  شبکه توزیع گسترش پیدا کرده است. در حال حاضر در مشهد تعداد واحدهای صنفی توزیع کننده مرغ از  ۳۰۰ واحد به ۵۳۰ واحد رسیده است. با ادامه این روند شهروندان نیاز به مراجعه به سایر واحدهای صنفی در سطح  شهر را نداشته و می‌توانند مرغ را از محل سکونت خود تهیه کنند.

غفوری مقدم بیان کرد: در حال حاضر صف‌ها نسبت به هفته گذشته روند کاهشی داشته و امیدواریم شاهد کاهش این صف‌ها باشیم. خوشبختانه محدودیتی در زمینه توزیع مرغ وجود ندارد و با این روند تا اواسط هفته آینده وضعیت بهتر شده و آرامش به بازار برمی‌گردد.

منبع: ایسنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.