معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صمت خراسان رضوی گفت:با توزیع ۹هزار و ۷۰۰ تن روغن برای ماه مبارک رمضان ، وضعیت این کالا بهبود پیدا کرده و بازار آرامی را در استان شاهد خواهیم بود.

بازار آرامی در ماه مبارک رمضان  در خراسان رضوی خواهیم داشت

 علی غفوری مقدم معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صمت استان خراسان رضوی در توضیح وضعیت بازار کالاهای اساسی در ایام ماه مبارک رمضان بیان کرد: برنامه ای توسط وزارتخانه به صورت متمرکزجهت توزیع کالاهای اساسی در ایام ماه مبارک رمضان  طراحی و به استان ها اعلام شده است. طبق جدول تقسیم استانی که وزارتخانه درنظر گرفته است ۲ هزار و ۳۰۰ تن برنج با قیمتهای ۱۸ هزار و ۵۰۰ تومان و ۱۲ هزار و ۵۰۰ تومان است که از طریق شرکت غله ی استان جذب میکنیم و دراختیار شبکه ی توزیع قرار میدهیم و به تناسب بین مشهد و شهرستان ها تقسیم خواهد شد.

وی افزود: یک سهمیه ۲ هزار تن شکر خانوار برای ما درنظرگرفته شده که در بسته بندی های یک کیلویی و به قیمت ۸ هزار و ۷۰۰ تومان یعنی با همان قیمت سال گذشته توزیع خواهد شد. علاوه بر این ۲۱۰ تن گوشت منجمد گوساله هم با قیمت ۸۰ هزار تومان در نظر گرفته شده که در این ایام توزیع خواهد شد.

غفوری مقدم ادامه داد: در بحث توزیع روغن هم ۹ هزار و ۷۰۰ تن روغن برای استان در نظر گرفته شده است که از این مقدار ۳ هزار و ۳۰۰ تن آن از محل کارخانجات داخل استان تامین خواهد شد و مابقی آن از کارخانجات داخل استان  که بنظر می آید با این سهمیه خوبی که اعلام کردم ما در طول ماه رمضان به صورت گسترده توزیع روغن خواهیم داشت و یقینا وضعیت روغن شرایط مطلوبی پیدا خواهد کرد ضمنا ما از سهمیه های قبل هزار و ۵۰۰ تن برنج هندی را هم داشته ایم که در حال توزیع آن هستیم. بجز همه اینها از سهمیه اسفند ۲ هزار و ۴۰۰ تن برنج   با قیمت ۱۲ هزار و ۵۰۰ تومان را هم در دست توزیع داریم. یک ۳۰۰ تن شکر،۵۰۰ تن قند و ۲ هزار تن روغن هم از سهمیه اسفند در حال توزیع داریم  که با وجود این ۲ هزار تن و ۹ هزار و ۷۰۰ تنی که برای ماه مبارک رمضان توزیع خواهیم کرد استنباط من این است که وضعیت روغن  شرایط مناسبی پیدا خواهد کرد و شاهد بازار آرامی خواهیم بود. علاوه براین تعداد هزار و ۷۰۰ تن روغن سهمیه ی صنف هم به استان ما تعلق گرفته است که ۵۰۰ تن آن از داخل استان و هزار و ۲۰۰ تن آن هم از خارج استان تامین شده است که   که این ها هم ظرف چند روز اینده جذب و بین صنوف توزیع خواهد شد.

معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان در توضیح وضعیت بازار بعد از توزیع این مقدار کالای اساسی بویژه توزیع مرغ گفت: اگر بتوانیم این ۲ هزارو ۳۰۰ تن برنجی را که به استان تعلق گرفته است را از محل برنج هندی تامین کنیم شاهد حجم قابل توجهی خواهیم بود و مطمئنا می تواند شرایط بازار را بهتر کند. در خصوص وضعیت توزیع مرغ در بازار باید بگویم که پیش بینی ما با توجه به شرایط این بازار و تغییری که در نحوه توزیع و قیمت ایجاد شد رو به بهبود را پیش رو خواهد داشت.

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.