از دیرباز، توجه به سلامت زائر و مجاور از مهم‌ترین اولویت‌های آستان قدس رضوی بوده و در همین راستا برای تحقق اهداف و سیاست های این حوزه، تلاش شده با تاسیس بیمارستان ها و شرکت های داروسازی، خدمات ارائه شده به زائران و مجاوران در این عرصه توسعه یابد.

تبدیل شدن به بیمارستان الگوی سلامت محور، چشم‌انداز منطقه ای بیمارستان رضوی

به گزارش قدس آنلاین، در این بین، می‌توان به نقش کلیدی بیمارستان فوق تخصصی رضوی اشاره کرد که در زیرمجموعه گروه سلامت و درمان بنیاد بهره‌وری موقوفات آستان قدس رضوی فعالیت می‌کند. این بیمارستان علاوه بر درمان بیماران، توجه ویژه‌ای به آموزش و ارتقای سلامت جامعه دارد و تا کنون برنامه‌های آموزشی بسیاری در زمینه پیشگیری و غربالگری در حیطه‌های مختلف اجرا کرده است.

ارائه خدمات مطلوب برای ارتقای سلامت جامعه

دکتر محسن محور مدیر عامل بیمارستان فوق تخصصی رضوی در گفت‌وگو با آستان‌نیوز به مناسبت هجدهم فروردین برابر با هفتم آوریل؛ «روز جهانی بهداشت» که در تقویم رسمی کشورمان هم به نام «روز سلامتی» نام‌گذاری شده، گفت: ارائه خدمات مراقبتی مطلوب به منظور ارتقای سلامت جامعه با بهره‌گیری از دانش روز و فناوری‌های نوین، مأموریت مهم این بیمارستان است.

وی افزود: این بیمارستان در تلاش است در کنار رویکرد درمانی خود، ارتقای سلامت و سلامت محوری را دنبال کند که در این راستا تبدیل شدن به بیمارستان الگوی سلامت محور در سطح کشور و منطقه، چشم‌انداز آینده بیمارستان رضوی محسوب می‌شود.

وی با اشاره به شعار «ساختن جهانی عادلانه و سالم» به عنوان شعار امسال روز جهانی بهداشت افزود: تلاش می کنیم همانند سال های گذشته با توجه بیشتر به سلامتی بیماران، سلامتی کارکنان، سلامتی و ایمنی محیط بیمارستان و همچنین سلامتی جامعه اعم از همراهان بیماران و ساکنان مجاور بیمارستان، در عملیاتی شدن این هدف و شعار جهانی نقش آفرین باشیم.

تلاش برای اصلاح سبک زندگی و تغذیه

وی، «آموزش» را از مهمترین اقدامات لازم برای ارائه خدمات بهداشتی و درمانی اولیه طبق استانداردهای سازمان بهداشت جهانی دانست و تصریح کرد: واحد آموزش و ارتقای سلامت بیمارستان رضوی در این حوزه فعالیت های گسترده ای داشته است. دغدغه اصلی در این حوزه اصلاح سبک زندگی مردم و رعایت اصولی مثل داشتن تغذیه سالم، تحرک بدنی مناسب، عدم استعمال دخانیات، مدیریت استرس، سلامت روان و همچنین تشخیص به موقع بیماری‌های خاموش مانند فشار خون است تا بتوانیم جامعه ای سالم‌تر داشته باشیم.

دکتر محور تصریح کرد: در همین راستا تلاش خواهیم کرد در کنار پیگیری وضعیت بیمار پس از ترخیص، روند اجرای آموزش‌های ارائه شده در حوزه ارتقای سلامت را نیز از بیماران پیگیری کنیم.

مشارکت در اردوهای جهادی سلامت

دکتر محور به برخی دیگر از اقدامات همکاران خود در بیمارستان فوق تخصصی رضوی نیز اشاره کرد و گفت: مشارکت پزشکان و کارکنان بیمارستان در اردوهای جهادی و حضور در مناطق محروم استان و حاشیه شهر مشهد، از فعالیت هایی بوده که با همکاری بسیج جامعه پزشکی به منظور درمان و ارائه آموزش‌های حوزه سلامت انجام شده و تداوم خواهد داشت.

ایجاد کلینیک ترک دخانیات

دکتر محور همچنین به راه‌اندازی کلینیک «ترک دخانیات» در بیمارستان رضوی اشاره و اظهار کرد: بیماران بستری شده در این بیمارستان که مصرف‌کننده دخانیات باشند، در کنار ویزیت اولیه و طی شدن روند درمان بیماری، برای ترک دخانیات به این کلینیک معرفی می‌شوند و پزشک عمومی و روانپزشک حاضر در این کلینیک، خدمات درمانی و مشاوره های لازم را به آن ها ارائه می دهند.

منبع: آستان نیوز

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.