مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در توییتی از دیدار با نماینده آمریکا در امور ایران که هم‌اکنون برای مذاکره با طرف‌های دیگر برجام در وین به سر می‌برد، خبر داد و افزود آژانس از رایزنی‌های جاری در خصوص برجام حمایت می‌کند.

گروسی در دیدار با رابرت مالی؛ آژانس از گفت‌وگوهای وین حمایت می‌کند

قدس آنلاین:  «رافائل گروسی» مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در توییتی از دیدار خود با «رابرت مالی» نماینده ویژه دولت آمریکا در امور ایران که ریاست هیأت آمریکایی را در وین برعهده دارد، خبر داد.

وی با انشتار عکسی از این دیدار در مقر آژانس، نوشت: تبادل نظری به موقع با رابرت مالی، نماینده آمریکا در امور ایران داشتم. آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به کار خود ادامه می‌دهد و آمادگی دارد از جایگاه فنی بی‌طرفانه خود، از رایزنی‌های در جریان (در وین) حمایت کند.  

مالی روز یکشنبه در مصاحبه‌ای گفته بود که هدف آمریکا از حضور در نشست وین این است که واشنگتن چه گام‌هایی می‌تواند برای بازگشت به پایبندی به توافق هسته‌ای اتخاذ کند و همچنین ایران چه گام‌هایی باید برای بازگشت به پایبندی به برجام بردارد.  

او همچنین در مصاحبه اخیر خود با پایگاه «ان. ‌پی. آر» به تکرار ادعاها درباره برنامه موشکی و فعالیت‌های منطقه‌ای ایران پرداخت و آن را مایه نگرانی برای آمریکا توصیف و ادعاهایی را درباره توافق طولانی‌تر با ایران مطرح کرد.

نشست کمیسیون مشترک برجام با حضور هیأت‌های ایران و گروه ۱+۴ (آلمان، ‌ فرانسه، انگلیس، روسیه و چین) و نماینده اتحادیه اروپا از امروز سه‌شنبه (۱۷ فروردین) در شهر وین پایتخت اتریش آغاز شد. این مذاکرات در دو هتل «امپریال» و «گراند هتل» پایتخت اتریش برگزار می‌شود.

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.