اهمیت فضای مجازی این روزها دیگر بر کسی پوشیده نیست و وجوه مختلف این فضا بر شئون متفاوت زندگی انسان ها سایه انداخته است. کتابداران کتابخانه های آستان قدس رضوی نیز با توجه به اهمیت این موضوع، در تعطیلات نوروز ۱۴۰۰، فضای مجازی را برای ارتباط با اعضاء خود و علاقه مندان به مطالعه در گروه های سنی مختلف، مورد استفاده گسترده قرار دادند.

تولید و انتشار بیش از ۶۰ محصول فرهنگی برای علاقه مندان کتاب و کتابخوانی

به گزارش قدس آنلاین، بهره گیری از این فضا شرایطی را ایجاد کرد تا در کنار پرداختن به مناسبت های ملی و مذهبی، آنچه از منابع می تواند در راستای افزایش آگاهی با این مناسب کمک کند مورد معرفی قرار گیرد.

مسئول امور ترویج فرهنگ مطالعه و کتابخوانی کتابخانه مرکزی آستان قدس رضوی به بخشی از این اقدامات در ایام نوروز اشاره دارد که به گفته او با توجه به آمار با استقبال خوبی از سوی مخاطبان خود در فضای مجازی مواجه بوده است.

شاهمرادی زاده برگزاری نمایشگاه های مجازی مناسبتی و موضوعی، کلیپ های معرفی کتاب و نرم افزارها، نماهنگ های ویژه اعیاد شعبانیه و نوروز باستانی و اینفوگرافی های موضوعی و مناسبتی را از جمله محتوای تولید شده توسط کتابداران کتابخانه های وابسته به آستان قدس رضوی عنوان کرد که طی ایام نوروز ۱۴۰۰در قالب بیش از ۶۰ محصول فرهنگی در پیام رسان های بله، واتس آپ و اینستاگرام در دسترس بازدیدکنندگان قرار گرفته است.

او ادامه داد: ایجاد زمینه آشنایی جوانان و نوجوانان با پایه و اساس مناسبت های ملی و مذهبی یکی از رسالت های فعالیت فضای مجازی است که می تواند مخاطب این فضا را علاوه بر آشنایی با منابع مطالعاتی، به صورت مصور نیز با این آداب و ارزش ها آشنا کند. بر این اساس، کانال های پاتوق فرهنگی سازمان کتابخانه های رضوی، آشنایی با مناسبت های ملی و مذهبی که با تعطیلات نوروزی همراه شده بودند را در اولویت کار خود قرار داد.

مسئول امور ترویج فرهنگ مطالعه و کتابخوانی کتابخانه مرکزی آستان قدس رضوی افزود: آداب و رسوم نوروزی، ملی شدن صنعت نفت، ولادت حضرت رقیه(س)، ولادت حضرت ولی عصر(عج)، ولادت حضرت علی اکبر(ع) و روز بزرگداشت جوان، روز جمهوری اسلامی ایران و روز طبیعت، از جمله مناسبت هایی بود که در این فضا به آن پرداخته شد. در کنار این موضوعات، فعالان فرهنگی تامین محتوای کانال های مزبور، معرفی کتاب های ویژه کودکان، معرفی کتاب ها و منابع انگیزشی و روانشناسی و ... را نیز در دستور کار خود قرار دادند.

منبع: آستان نیوز

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.