شایعاتی مبنی بر ساخت خودرو خودران توسط گوگل و هیوندای به گوش می‌رسد.

هیوندای و گوگل خودرو خودران تولید خواهند کرد؟

به گزارش گروه دانش و فناوری قدس آنلاین، پیش از این گزارش هایی مبنی بر شروع فعالیت هیوندای موتور و ایجاد سرمایه گذاری مشترک با شرکت گوگل منتشر شده بود. این گزارش ادعا می کند که سرمایه گذاری برای تحقیق و توسعه خودروهای بدون راننده خواهد بود. پس از این اخبار و شایعات نیز، قیمت سهام هیوندای موتور حدود ۵.۹۴ درصد افزایش یافت.

با این حال در پیرامون این اتفاقات اخیر، هیوندای بیانیه رسمی داد؛ طبق گفته این شرکت خودروسازی کره ای، این خبر صحت نداشته و این بدان معناست که هیچ توافقی بین هیوندای و گوگل وجود ندارد. برای کسانی که امیدوارند خودرو خودران هیوندای و گوگل را ببینند، بگوییم که این اتفاق نمی‌افتد. با این حال، باید صبر کنیم و ببینیم در آینده چه اتفاقاتی خواهد افتاد.

طبق اخبار بلومبرگ، اپل پیش از این با هیوندای موتور مذاکره کرده بود تا در مورد برنامه های توسعه اتومبیل اپل همکاری کنند. هیوندای موتور برای اعلام خبر پیش قدم شد، با این حال اپل بعداً اعلام کرد که مذاکرات را متوقف می کند زیرا از رویکرد هیوندای ناراضی بود.

فروش جهانی هیوندای در حال افزایش است

در اول آوریل، هیوندای موتور عملکرد مالی خود را اعلام کرد، فروش جهانی وسایل نقلیه این شرکت در مارس سال جاری به ۳۷۵،۹۲۴ رسیده است که رشد سالانه آن ۲۲.۴٪ است و این نیز یکی از دلایل مهم افزایش قیمت سهام امروز این شرکت است.

طبق گزارشات Nikkei Asia، اپل نیز در حال گفت‌وگو با چندین سازنده خودروی ژاپنی است، به نظر می رسد که اپل همکاری خود را با یک تولید کننده محدود نمی کند و گزارش هایی وجود دارد که اپل قبلاً با یک سازنده ژاپنی یا حتی خودروسازی KIA توافق کرده است.

"تا آنجا که ما می دانیم، اپل در حال گفتگو با تعدادی از خودروسازان جهانی، از جمله هیوندای موتورز است. از آنجا که مذاکرات هنوز در مراحل اولیه است، هنوز تصمیم قطعی نیز در این باره گرفته نشده است.

یکی از دلایل توقف مذاکرات اپل با هیوندای این است که ظاهراً اپل از سطح حرفه‌ای بودن هیوندای راضی نیست. از هم اکنون نیز مشخص نیست که آیا و چه زمانی ممکن است بحث بین اپل و هیوندای از سر گرفته شود. با این وجود، اگر اپل جایگزین مناسبی پیدا نکند، ممکن است مجبور شود مذاکره و گفت‌وگو را با هیوندای از سر بگیرد. اپل هنوز کمی وقت دارد تا برنامه‌های تولید خود را مرتب کند و این به این دلیل که طبق گزارش‌ها، خودروهای اپل زودتر از ۳ سال دیگر تولید نخواهند شد.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.