کمبود تراشه ها در دنیای فناوری مشکلی است که گریبان گیر تمام گجت ها شده است.

آیا عرضه آیفون ۱۳ به تاخیر می‌افتد؟

به گزارش گروه دانش و فناوری قدس آنلاین، در حال حاضر تراشه های TSMC در وضعیت بسیار بدی قرار دارند، این شرکت وقت لازم برای انجام همه سفارشات را ندارد، به همین دلیل هم کمبود نسل جدید کنسول و هم پردازنده های AMD را شاهد هستیم. در همین زمان، SoCs نیز برای آیفون در کارخانه های سازنده تراشه تایوانی نیز تولید می شود، بنابراین این سوال پیش می آید که آیا TSMC وقت دارد پردازنده های مورد نیاز برای گوشی هوشمند جدید اپل آیفون ۱۳ را تا ارائه پاییز این شرکت تولید کند؟

از این گذشته، همانطور که می دانیم به دلیل همه گیری مداوم ویروس کرونا که باعث اختلال در عرضه دستگاه ها شد، آیفون ۱۲ به جای ماه سپتامبر در ماه اکتبر عرضه شد و برای چند ماه نیز کمبود وجود داشت. آیا آیفون ۱۳ هم دچار تأخیر در عرضه می شود؟ با توجه به گفته MacRumors، اپل همه قطعات مورد نیاز را دارد و انتظار نمی رود هیچ تاخیری در عرضه دستگاه انجام شود.

اول از همه، این شرکت کاملا با شرایط سازگار شده است و وجود ویروس کرونا در حال حاضر کمتر بر زنجیره تأمین اجزای آیفون تأثیر می گذارد و ثانیا، مثل اینکه TSMC آماده است تا زودتر از موعد مقرر در ماه مه حمل و نقل تراشه های Apple A۱۵ SoC جدید را آغاز کند، بنابراین عرضه آیفون ۱۳ در ماه سپتامبر کاملاً واقع بینانه به نظر می رسد.

شایعات حاکی از آن است که آیفون های جدید دارای نمایشگر ۱۲۰ هرتز، ناچ کوچک شده و قاب پشتی مات هستند. علاوه بر این، ممکن است رنگ‌های جدیدی ظاهر شده و حسگر اثر انگشت که در زیر صفحه نمایش قرار دارد به این دستگاه اضافه شود.

اپل بریدگی ناچ آیفون ۱۳ را کاهش می‌دهد

آیفون ۱۳ که در پاییز ۲۰۲۱ به بازار عرضه می شود، دارای بریدگی کوچکتر روی صفحه نمایش خواهد بود.

برخی منابع با آیفون ۱۳ پرو که روی چاپگر سه بعدی چاپ شده است روبرو شدند، چنین ماکتی را معمولاً تولیدکنندگان لوازم جانبی به دست می آورند و عکس ها به وضوح یک بریدگی باریک تر را نشان می دهند، به یاد بیاورید که از زمان عرضه آیفون X هرگز اندازه و مکان آن نیز تغییر نکرده است. کارشناسان اندازه آن را حدود طول ۲۶.۸ میلی متر و ارتفاع ۵.۳۵ میلی متر در برابر   ۳۴.۸۳x   ۵.۳۰ در نسخه فعلی دستگاه می دانند.

با توجه به این مسئله، ممکن است این سوال پیش بیاید که به دلیل ساده سازی سیستم Face ID، ضریب ایمنی سیستم تشخیص چهره و کیفیت بلندگو های بالا صفحه نمایش کاهش خواهد یافت؟

البته این امر به نظر نمی رسد اتفاق بیفتد، زیرا طبق طراحی دستگاه، بلندگوی بالا و دوربین جلو موقعیت خود را تغییر می دهند. در واقع ، بلندگو بالاتر به گوشه‌ای از صفحه نمایش می رود، در نتیجه فضای بیشتری برای طرح دقیق تر Face ID آزاد می‌کند. علاوه بر این ، دوربین جلو (در عکس بالا با رنگ زرد مشخص شده) به لبه بالا دستگاه منتقل می‌شود، این طرح هیچ تغییر دیگری را در طراحی نشان نمی‌دهد و به نظر می‌سد دوربین های عقب دستگاه به مانند گذشته باقی مانده است.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.