نماینده تربت حیدریه، مه ولات و زاوه در مجلس شورای اسلامی گفت: مخالفت دولت با حذف ارز۴۲۰۰تومانی ، باعث ثابت ماندن مبلغ یارانه های پرداختی به مردم در سال ۱۴۰۰شد.

دولت با افزایش یارانه ها مخالف است/تجمیع یارانه ها منتفی شد

محسن زنگنه در گفتگو با قدس آنلاین اظهار کرد: دولت  با افزایش یارانه های پرداختی به مردم و تجمیع آنها مخالف است.

وی تصریح کرد:  مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی لایحه بودجه سال ۱۴۰۰پیشنهاد داد که ارز۴۲۰۰تومانی حذف و منابع حاصل از آن در قالب یارانه به مردم پرداخت شود که دولت ضمن مخالفت با این موضوع ، در نامه ای به رهبر معظم انقلاب اعلام کرد که توانایی پرداخت این افزایش یارانه ها را ندارد.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی  ادامه داد: رئیس جمهور در این نامه اعلام کرده بود که اگر این ارز حذف شود مملکت با مشکلات زیادی مواجه خواهد شد و ما نیز مسئولیت این مشکلات را قبول نخواهیم کرد و رهبری نیز با توجه به اینکه اجرا در اختیار دولت است به مجلس اعلام کردند که نظر دولت در این باره تامین شود.

وی افزود: تفاوتی که قانون بودجه با سایر قوانین دارد این است که آنچه در متن آن تدوین و نوشته می شود طبق نظر شورای نگهبان، دولت باید توان اجرای آن را داشته باشد،  از این رو دولت در واکنش به افزایش یارانه های پرداختی  در سال ۱۴۰۰از سوی مجلس شورای اسلامی، به صراحت اعلام کرد که امکان هرگونه تغییری در یارانه های پرداختی به مردم  را ندارد  از این رو موضوع افزایش یارانه ها نیز منتفی شد.

زنگنه با بیان اینکه امسال افزایشی در یارانه های پرداختی به مردم  رخ نخواهد داد و تجمیع آنها نیز منتفی شده است، افزود: مقرر شده است دولت در مناسبت های خاص نظیر ماه مبارک رمضان و برخی اعیاد ، بسته های معیشتی را برای اقشار آسیب پذیر و گروه های خاص در نظر بگیرد.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • شهرام نظری ۱۹:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۸
    0 0
    غلط کرده دولت