رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی گفت: آستان قدس رضوی در ایام کرونا توجه ویژه ای به سلامت زائران داشته و با اجرای مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا و پیش بینی تمهیدات لازم، امکان انجام زیارت با رعایت دستورالعمل های بهداشتی و حفظ سلامت مردم را فراهم کرده است.

آستان قدس در دوره کرونا توجه ویژه ای به سلامت زائران دارد

به گزارش قدس آنلاین، حجت الاسلام و المسلمین «مرتضی آقاتهرانی»  تصریح کرد: مسئولان ما در کنار وظایفی که در حوزه حفظ سلامت جسمی مردم دارند، نسبت به مسائل دینی و اعتقادی آن ها هم مسئولیت دارند و به همین دلیل ضروری بود که مجموعه هایی مانند آستان قدس رضوی و دیگر آستان های مقدس و عتبات عالیات، برای مدیریت مسئله زیارت در دوره کرونا و هماهنگ کردن آن با دستورالعمل های بهداشتی برنامه ریزی کنند.

وی افزود:‌خوشبختانه در این زمینه مسئولان آستان قدس رضوی به تأمین سلامت و جان مردم توجه داشته و با تدابیر خاصی، طبق پروتکل‌های بهداشتی عمل کردند تا فرصت زیارت حرم مطهر امام رضا(ع) برای عاشقان و دلدادگان اهل بیت(ع) فراهم شود.

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس تصریح کرد: در این خصوص مردم و هیأت‌های مذهبی برای انجام زیارت نیز مراعات لازم را داشتند و رویکرد و موضع رهبر معظم انقلاب در تبعیت از مصوبات ستاد ملی کرونا و استفاده از ماسک را دنبال کردند، در همین راستا زائران حرم مطهر امام رضا(ع) از ماسک های شخصی استفاده کردند و آستان قدس نیز با اهدای ماسک و قرار دادن مواد ضدعفونی کننده در ورودی های حرم مطهر، اقدامات خوبی در این زمینه انجام داد.

وی تصریح کرد: فعالیت های مسئولان آستان قدس در دوره کرونا، مصداق فعالیت های جهادی بود و هم زائران و هم مدیران فرامین رهبر معظم انقلاب را به طور خاص مورد توجه قرار دادند.
حجت‌الاسلام و المسلمین آقاتهرانی با مثبت ارزیابی کردن اقدامات آستان قدس در شرایط بحرانی کشور افزود: آستان قدس رضوی علاوه بر دوره مواجهه با کرونا، در دیگر شرایط بحرانی و سخت مانند زلزله و سیل نیز همواره در کنار مردم بوده و برای حل بخش از مشکلات مردم تلاش کرده است، به همین دلیل عملکرد مسئولین آستان قدس مثبت و خوب ارزیابی می‌شود.

انتهای پیام/

منبع:آستان نیوز

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.