رسانه‌های آمریکایی فیلمی از یک کودک پناهجوی سرگردان در مرز آمریکا منتشر کرده‌اند که با گریه از مأموران گشت مرزی کمک می‌خواهد.

انتشار فیلمی از یک کودک پناهجوی رها شده در مرز آمریکا

به گزارش قدس آنلاین، فیلم جدید منتشر شده از مرز آمریکا و مکزیک، کودک پناهجوی سرگردانی را نشان می‌دهد که از مأموران مرزی با گریه درخواست کمک می‌کند.

به نوشته پایگاه خبری «هیل»، در این فیلم، کودک پناهجوی سرگردانی دیده می‌شود که در امتداد یک جاده خاکی در حال حرکت است و هنگامی که خودروی گشت مرزی در کنار او متوقف می‌شود با گریه درخواست کمک می‌کند.

این کودک پناهجوی ده ساله به مأموران می‌گوید: «ممکن است از من دزدی کنند یا مرا بدزدند، می‌ترسم».

هنگامی که از وی پرسیده می‌شود آیا با پدر و مادرش از مرز عبور کرده است، پاسخ می‌دهد: «نه نه، با یک گروه آمدم و آن‌ها مرا جا گذاشتند».

به گزارش شبکه «اِی‌بی‌سی نیوز» این کودک نیگاراگوئه‌ای توسط مأموران گشت مرزی آمریکا به یکی از مراکز نگه‌داری کودکان پناه‌جو در شهر «دانا» واقع در ایالت تگزاس منتقل شده است.

این در حالی است که در حال حاضر بیش از نوزده هزار پناهجو در کمپ‌های مرزی مختلف در شرایط نامناسبی نگه‌داری می‌شوند.

طی ماه‌های اخیر و پس از تصمیم «جو بایدن» رئیس جمهور جدید آمریکا درخصوص کاهش محدودیت‌های مهاجرتی، شمار بسیار بالایی از پناهجویان به سمت مرزهای این کشور حرکت کرده‌اند.

فقط در کمپ دانا که به صورت مجموعه‌ای از چادرهای بزرگ ساخته شده است، بیش از چهار هزار پناهجو اسکان داده شده‌اند.

چندی پیش شماری از سناتورهای آمریکایی از مرکز پناهجویان شهر دانا بازدید و تصاویر تکان‌دهنده‌ای از نحوه نگه‌داری پناهجویان منتشر کردند.

اندکی بعد «مایک براون» نماینده ایالت ایندیانا در مجلس سنای ایالات متحده خبر داد، یکی از مقام‌ها و نمایندگان دولت بایدن از ۱۹ سناتوری که اخیرا از مراکز مرزی نگهداری مهاجران و کودکانشان بازدید کردند، خواسته است که عکس‌هایی را که گرفته‌اند، حذف کنند.

با افزایش فشارها و انتقادات از نحوه نگه‌داری پناهجویان در کمپ‌های مرزی، دو خبرنگار آمریکایی توانستند وارد کمپ شهر دانا شده و از وضعیت آن گزارشی منتشر کنند.

خبرنگار آسوشیتدپرس پس از دیدار از این کمپ گزارش کرد، در ساختمانی به مساحت کمتر از سیصد متر مربع که برای نگه‌داری ۲۵۰ نفر طراحی شده است، بیش از ۴۱۰۰ پناهجو جای داده شده‌اند که اکثر آن‌ها را خانواده‌ها و کودکان تشکیل می‌دهند.

«نیکول سیانگا» خبرنگار سی‌بی‌اس نیز گزارش کرد، تنها در یکی از این محفظه‌ها ۶۱۵ کودک نگه‌داری می‌شوند که مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌های آمریکا آن را برای ۳۲ نفر طراحی کرده است.

این خبرنگار اظهار داشت: «ما بیش از پنجاه کودک را شمارش کردیم که تست کرونای آن‌ها مثبت بود و اغلب فاقد علائم بودند. این کودکان منتظر اتوبوس قرنطینه بودند و در کنار آن‌ها تعدادی از کودکان فوتبال بازی می‌کردند».

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.