رییس دانشگاه علوم پزشکی سبزوار گفت: با افزایش بیماران کرونایی بستری شده در بیمارستان واسعی این شهر هم‌اینک افزون بر ۶۵ درصد ظرفیت این بیمارستان تکمیل شده و پیش‌بینی می‌شود تا اوایل هفته آینده تمامی تختهای این مرکز درمانی با بیماران کرونایی اشغال شوند.

ظرفیت بیمارستان سبزوار برای بیماران کرونایی در حال تکمیل است

به گزارش قدس آنلاین، دکتر علیرضا مسلم افزود: سبزوار به خاطر بی‌توجهی مردم به هشدارهای بهداشتی در خصوص رعایت شیوه‌نامه‌های پیشگیری از ابتلا به کرونا و سفرهای نوروزی در وضعیت قرمز از نظر شیوع کرونا قرار گرفته است.  

وی ادامه داد: تعداد بیماران کرونایی بستری شده در بیمارستان واسعی سبزوار نسبت به اوایل هفته جاری چهار برابر شده است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی سبزوار نوع جهش یافته ویروس کرونا معروف به سویه انگلیسی آن را بسیار سریع‌الانتشار و مسری‌تر از نوع معمولی آن توصیف و بیان کرد: در شرایطی که آمار بیماران کرونایی بستری شده و مرگ میر آنها نسبت به روزهای اخیر افزایش یافته، تنها راه برون رفت از این بحران، رعایت بیشتر و دقیق محدودیت‌ها و پروتکل‌های بهداشتی است.

وی گفت: شهروندان در صورت امکان از منزل خارج نشوند و نهادهای اداری، بانکها و اصناف نیز نسبت به اعمال محدودیت‌ها اهتمام داشته باشند.

بیمارستان آموزشی، درمانی واسعی در سبزوار بطور ویژه برای پذیرش بیماران مشکوک به ابتلا به بیماری کووید ۱۹ در نظر گرفته شده است.

۳۷ مرکز بهداشتی درمانی، ۱۹۴ خانه بهداشت و ۶ بیمارستان زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی سبزوار به جمعیت نیم میلیون نفری شهرستان‌های سبزوار، جوین، داورزن، جغتای، خوشاب و ششتمد در غرب خراسان رضوی خدمات بهداشتی و درمانی ارائه می‌کنند.

مرکز شهرستان ۳۰۰ هزار نفری سبزوار در ۲۳۰ کیلومتری غرب مشهد قرار دارد.

بر اساس آخرین آمار رسمی تاکنون یک میلیون و ۹۸۴ هزار و ۳۴۸ نفر در ایران به ویروس کرونا مبتلا شده و با فوت ۱۹۳ نفر دیگر از بیماران مبتلا به کووید ۱۹ در ۲۴ ساعت گذشته تعداد جان باختگان این بیماری در کشور به ۶۳ هزار و ۶۹۹ نفر رسیده است.

همچنین تاکنون یک میلیون و ۶۷۵ هزار و ۸۹۱ نفر از بیماران، بهبود یافته یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند.

منبع: ایرنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.