انتخاب علیرضا اکبرپور به عنوان سرمربی ماشین‌سازی تعداد مربیان استقلالی شاغل در لیگ را به عدد ۹ رساند. این اتفاق بیانگر این واقعیت است که نسل مربیگری در فوتبال ایران به کلی در حال دگردیسی است و مربیان جوان با انگیزه‌ای مضاعف به دنبال پیشرفت در عرصه مربیگری هستند و این موضوع می‌تواند رقابت تنگاتنگی در آینده‌ای نه چندان دور را برای رسیدن به نیمکت استقلال به وجود آورد.

تیغ دو لبه سرمربیان استقلالی در لیگ

با حضور نکونام، فکری، منصوریان، قلعه‌نویی، خطیبی، رحمتی، اکبرپور و الهامی، بدون تردید کار استقلال برای رسیدن به قهرمانی در این دوره بسیار سخت است. چون هنوز با ۶ تیم از هشت تیمی که مربیان استقلالی هدایت آن‌ها را برعهده دارند روبه‌رو نشده است و این مسئله می‌تواند دردسرهای مجیدی را دوچندان کند. بدون شک مربیانی چون امیر قلعه‌نویی، محمود فکری، علیرضا منصوریان، رسول خطیبی، مهدی رحمتی و ساکت الهامی در مصاف با تیم استقلال دو هدف را دنبال می‌کنند. با کسب پیروزی نخست نشان دهند توانمندی فنی آن‌ها از کادر فنی فعلی استقلال بیشتر است از طرفی نزد هواداران مقبولیت مضاعفی پیدا کنند.

البته فرهاد مجیدی هم انگیزه لازم برای عبور از سد تیم‌های این مربیان را دارد، همان‌طور که فصل گذشته دو بار در فاصله کمتر از ۱۰ روز تیم پرستاره امیر قلعه‌نویی را شکست داد تا توانمندی‌های خود را تثبیت کند، اما با وجوداین، دوئل مجیدی و مربیان استقلالی شاغل در لیگ بیستم مطمئناً جذابیت‌های فراوانی را به دنبال خواهد داشت.

آبی‌ها علیه سرخ‌ها و زردها

اما این مبارزه یک حسن ویژه نیز برای کادرفنی آبی‌های پایتخت به همراه دارد، از میان این تیم‌ها فقط یک تیم مقابل پرسپولیس قرار گرفته و هنوز هفت مسابقه دیگر باقیمانده است که این اتفاق می‌تواند به کمک استقلال بیاید به شرطی که مربیان استقلالی بتوانند همانند مهدی رحمتی از گل‌محمدی امتیاز بگیرند و آن‌ها را از دستیابی به امتیاز کامل محروم کنند. آن وقت مطمئناً فاصله فعلی به وجود آمده میان استقلال و پرسپولیس از بین خواهد رفت و دیدار سرنوشت‌ساز دربی می‌تواند برگ برنده مبارزه مجیدی و گل‌محمدی شود. همین شرایط برای سپاهان نیز وجود دارد، فقط یک تیم از این تیم‌ها با سپاهان بازی کرده است و هفت بازی دیگر باقیمانده که اگر مربیان استقلالی بتوانند شاگردان نویدکیا را متوقف کنند محبت بزرگی در حق شاگردان فرهاد مجیدی انجام داده‌اند.

فرهاد مجیدی سال گذشته در هفته‌های پایانی هم با مربیان استقلالی مثل امیر قلعه‌نویی، محمود فکری، سهراب بختیاری‌زاده، جواد نکونام و مهدی پاشازاده دیدار کرد و در این ۶ دیدار دو برد، سه تساوی و یک شکست را تجربه کرد. مجیدی از بین این مربیان استقلالی فقط توانست امیر قلعه‌نویی و تیمش را شکست دهد و در تقابل با بقیه مربیان نتایجی بهتر از تساوی و حتی شکست کسب نکرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.