دادستان مشهد در تشریح گزارش اقدام‌های شورای حفظ حقوق بیت‌المال در سال ۱۳۹۹ به قدس گفت: بررسی آمارها در سال گذشته نشان می‌دهد ۶۳ هکتار از اراضی ملی و دولتی رفع تصرف و ۸۹۹ مورد رفع تصرف کاربری هم انجام شده است.

جلوگیری از تغییر کاربری‌۲۳۲ هکتار در سال ۹۹

قاضی درودی بیان کرد: از ابتدای سال ۱۳۹۹ تاکنون با وجود شیوع ویروس کرونا چهار جلسه شورای حفظ حقوق بیت‌المال در امور اراضی و منابع طبیعی استان خراسان‌رضوی در تاریخ‌های ۳۰/۰۲/۱۳۹۹ و ۱۲/۰۶/۱۳۹۹ و ۲۲/۰۸/۱۳۹۹ و ۰۶/۱۲/۱۳۹۹ برگزار شد که این جلسات مصوباتی هم در پی داشت.

وی تصریح کرد: یکی از مهم‌ترین تصمیم‌هایی که گرفته شده  تعیین شعب تخصصی برای رسیدگی به دعاوی و شکایات مربوط در دادسرای شهرستان‌ها بود.

از سوی دیگر دبیرخانه شورای حفظ حقوق بیت‌المال خراسان‌رضوی هم تشکیل شد که دادیار حوزه معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم و حفظ حقوق عامه دادسرای عمومی و انقلاب مرکز استان به عنوان رئیس این دبیرخانه در امور اراضی و منابع طبیعی استان منصوب و در خصوص کمیته‌های فرعی ذیل شورای استانی، بازپرس یکی از شعبات تخصصی در دادسرای ناحیه دو مشهد به عنوان رئیس کمیته بررسی‌های حقوقی قضایی شورای حفظ حقوق بیت‌المال در امور اراضی و منابع طبیعی استان خراسان‌رضوی نیز موضوع‌ها را در دست پیگیری قرار داد.دادستان مشهد ادامه داد: از سوی دیگر مدیرکل اطلاعات استان نیز به عنوان رئیس کمیته شناسایی، حفاظت و پیشگیری شورای حفظ حقوق بیت‌المال در امور اراضی و منابع طبیعی استان، همکاری‌های قابل تقدیری را صورت داد.

در شهرستان‌های فریمان، کاشمر، بجستان، گناباد، نیشابور، چناران، گلبهار، قوچان، طرقبه شاندیز، تربت‌جام، سبزوار و تربت‌حیدریه هم این شورا به صورت مستمر پیگیر موضوع‌های مربوط بود.

نظارت بر ۵۵ نقطه از اراضی خارج از حریم مشهد

دادستان مرکز استان بیان کرد: در مدت یک سال گذشته گشت‌های متعددی با هماهنگی رئیس دبیرخانه شورای حفظ حقوق بیت‌المال در امور اراضی و منابع طبیعی استان در

۵۵ نقطه از اراضی خارج از حریم مشهد مقدس انجام شد  که خروجی آن اقدام‌های میدانی منجر به شناسایی تخلفات و تصرفات، برداشت و ثبت نقاط جغرافیایی و تشکیل پرونده در رابطه با نوع تخلف، صدور اخطار کتبی و اعلام اخطار به صورت دیوارنویسی بود.

 همچنین اجرای عملیات مربوط به اعمال تبصره ۲

ماده ۱۰ قانون حفظ کاربری اراضی زارعی و باغ، جلوگیری از تصرف عدوانی اراضی ملی و منابع طبیعی و اراضی دولتی و تصرفات حریم و بستر دریاچه، رودخانه، مسیل، چشمه‌ها و قنوات و نیز جلوگیری از تخریب محیط زیست و آلوده ساختن آن، اجرای ماده ۳ قانون توزیع عادلانه آب، تعطیلی و پلمب دفاتر املاک غیرمجاز، تعطیلی و جلوگیری از هرگونه فعالیت معادن غیرمجاز در محدوده ارتفاعات جنوب مشهد و حفظ اراضی موقوفه و جلوگیری از تصرف عدوانی و تغییرکاربری غیرمجاز آن نیز از دیگر اقدام‌های صورت گرفته در سال ۹۹ بود .

رفع تصرف از ۶۳ هکتار اراضی ملی

دادستان عمومی و انقلاب مشهد گفت: در مسیر انجام وظیفه شورای حفظ حقوق بیت‌المال استان در سال گذشته ۵هزارو ۶۸۸ نفر ساعت نیرو به کار گرفته شد و ۲هزارو ۱۶۶ خودرو و ادوات مورد نیاز در عملیات‌های مختلف مورد استفاده قرار گرفت.

در این میان بیش از ۲۳۲ هکتار قلع و قمع تغییرکاربری غیرمجاز انجام و بیش از ۱۰ مخزن ذخیره آب غیرمجاز جمع‌آوری شد.

بررسی آمارها نشان می‌دهد ۶۳ هکتار از اراضی ملی و دولتی رفع تصرف و ۸۹۹ مورد رفع تصرف کاربری هم انجام شد.

این مقام قضایی بیان کرد: با توجه به ماده ۴۷ قانون آیین دادرسی کیفری و دستورالعمل نحوه پذیرش مستقیم شکایات مردم توسط دادسراها و دادگاه‌ها و ضابطین، مورد تأکید ریاست قوه قضائیه، کشیک دادسرای عمومی و انقلاب مرکز استان در دو بخش کشیک مرکزی و کشیک اجرای احکام کیفری به ارائه خدمات مورد نیاز پرداخت.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.