مدیر حوزه هنری خراسان رضوی از برنامه‌های این سازمان به مناسبت هفته هنر انقلاب اسلامی در شش محور خبر داد.

برنامه‌های حوزه هنری خراسان رضوی در هفته هنر انقلاب اسلامی

به گزارش قدس آنلاین، مجید عسگری اظهار کرد: سال پیش در سالگرد شهادت سردار سلیمانی یک گروه عکاسی را در سطح شهر اعزام کردیم که این گروه عکاسی از مغازه‌هایی که یک سال عکس سردار سلیمانی را در مغازه و یا بر شیشه داشتند عکس گرفت و عکس‌های بسیار خوبی در این بین، از اقشار مختلف درآمده است. این عکس‌ها نشان‌دهنده این موضوع بود که پس از گذشت یک سال از شهادت حاج قاسم سلیمانی، مردم و اصناف مختلف همچنان با سردار ارتباط دارند و اکنون به مناسبت هفته هنر انقلاب اسلامی، این عکس‌ها در نمایشگاه عکس سردار مردم به صورت عابرگالری در مقابل حوزه هنری خراسان رضوی به اکران در می‌آید.

وی با اشاره به رونمایی از پرده نقالی فتح‌نامه به عنوان برنامه‌ای دیگر، بیان کرد: پس از شهادت شهید فخری‌زاده، اشعاری از شاهنامه را که مربوط به سوگ سیاوش و انتقام سوگ سیاوش بود انتخاب کردیم و آن‌ها را به یکی از تصویرسازان سپردیم تا از آن یک پرده نقالی تولید شود و حالا یک پرده نقالی با مضامین روز تولید شده است که کار بسیار زیبا و خوبی شده و فضای جدیدی را نمایان می‌کند که آن نیز با نام «فتح‌نامه» در این هفته توسط حوزه هنری خراسان رضوی رونمایی خواهد شد.

مدیر حوزه هنری خراسان رضوی ادامه داد: برگزاری شب داستان خراسان رضوی نیز جزو برنامه‌های حوزه هنری در هفته هنر انقلاب اسلامی بود که پیش از قرمز شدن وضعیت شیوع بیماری کرونا در مشهد، قرار بود که به صورت حضوری برگزار شود. اما در شرایط کنونی به صورت یک برنامه تلویزیونی ضبط و در فضای مجازی پخش خواهد شد. در این برنامه سعید تشکری، حسین لعل‌بذری، علیرضا مهرداد، خالقی، قربان‌زاده و چند نفر از داستان نویسان جوان حضور خواهند داشت که به گفت‌وگو پیرامون داستان و داستان‌خوانی خواهند پرداخت.

عسگری تصریح کرد: فیلم کوتاه «حمّیت فارسی» نیز که در رابطه با تولید کالای داخلی می‌باشد در هفته هنر انقلاب اسلامی در مشهد رونمایی می‌شود. همچنین غبارروبی از مزار شهدا، انتخاب هنرمند برتر سال و اهدای عنوان «نشان فیروزه» به وی از دیگر برنامه‌های حوزه هنری خراسان رضوی در هفته هنر انقلاب اسلامی است که در روزهای آینده صورت می‌گیرد.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به وضعیت قرمز شیوع بیماری کرونا در مشهد، تمام برنامه‌های مطرح شده به صورت مجازی از صفحه اینستاگرامی حوزه هنری خراسان رضوی برگزار و به اطلاع مردم خواهد رسید.

منبع: ایسنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.