استاد برجسته حوزه علمیه خراسان، فعالیت خادمان و کارکنان در آستان قدس رضوی را موقعیت و مسئولیتی خطیر، ارزشمند و دشوار دانست و بر توجه ویژه به آن تاکید کرد.

ویژگی های اخلاقی مورد نیاز برای خدمت به زائران حضرت رضا(ع)

به گزارش قدس آنلاین، آیت الله «سیدجعفر سیدان» در مراسم آغاز بکار نخستین دوره آموزشی تربیت مدرس اخلاق خدمت در آستان قدس رضوی که با حضور مدیران سازمان مرکزی آستان قدس در محل بنیاد پژوهش‌های اسلامی این آستان مقدس برگزار شد، گفت: اگر انسان مسئول خدمت کردن در یک هتل، پارک یا دیگر اماکن عمومی باشد جایگاه و ارزش خودش را دارد اما خدمت در مکان هایی مثل حرم مطهر امام رضا(ع) قداستی دارد که مسئولیت و موقعیت خطیری را ایجاد می کند.

این استاد حوزه تصریح کرد: اساتیدی که در زمینه تربیت اخلاقی خادمان عزیز و کارکنان شریف آستان قدس رضوی فعالیت می کنند باید این مهم را مد نظر داشته باشند که موقعیت این خدمت به دلیل انتساب به حضرت رضا(ع)، موقعیت خطیری است و مسئولیت سنگینی دارد.

آیت الله سیدان به برخی ویژگی های اخلاقی مورد نیاز برای خدمت به زائران در حرم مطهر رضوی نیز اشاره کرد و گفت: صبوری، سعه صدر، برخورد مناسب با زائر، پاسخگویی همراه با محبت، مروت داشتن و پرهیز از تندخویی، از خصوصیات اخلاقی لازم برای خدمت به زائران است.

وی افزود: حتی اگر خادمان با زائرانی مواجه می شوند که مرتکب خطا و اشتباهی شده اند باید از راه عطوفت و مهربانی با او رفتار کنند تا همین شیوه برخورد نیز الگوی رفتاری و آموزشی برای آن زائر باشد.

وی گفت: خوشبختانه اکثر خادمان زائران در حرم مطهر امام رضا(ع)، ویژگی ها و خصوصیات اخلافی مورد نیاز برای خدمت به زائران این بارگاه نورانی را دارند و با برگزاری دوره های تربیتی باید برای ارتقای این روحیه تلاش بیشتری کرد.

منبع: آستان نیوز

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.