۲۱ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۷
کد خبر: 747078

دیدار حساس امشب بین دو تیم رئال‌مادرید و بارسلونا برای نخستین بار در تاریخ ال‌کلاسیکو در ورزشگاه آلفردو دی استفانو، یکی از زمین‌های تمرینی کمپ والدیباس برگزار خواهد شد.

ال‌کلاسیکو در  ورزشگاه غریبه

به نقل از آاس، دی استفانو دوازدهمین ورزشگاهی لقب خواهد گرفت که میزبان دیدارهای ال‌کلاسیکو بوده است. ۲۴۴ مسابقه دیگر بین ورزشگاه‌های سانتیاگو برنابئو(۹۸)، نوکمپ(۸۸)، لس کورتس(۳۰)، چامارتین(۱۷)، مستایا(۳)، اودانل(۳)، وندامتروپولیتانو(۲)، ولودرام پارک(۱)، ویسنته کالدرون(۱) و لا روماردا(۱) تقسیم شده است. پس از شروع گسترده‌ ویروس کرونا باشگاه رئال‌مادرید کار بازسازی ورزشگاه سانتیاگو برنابئو را آغاز کرد به همین دلیل از آن زمان تا به حال کهکشانی‌ها در آلفردو دی استفانو از حریفان خود میزبانی می‌کنند؛ ورزشگاهی که ۶هزار نفر گنجایش دارد اما به دلیل شرایط موجود هواداران در آن حاضر نمی‌شوند.

اوج حساسیت

این صد و هشتاد و دومین بازی رئال‌مادرید و بارسلونا در تاریخ لالیگا و دویست و چهل و ششمین دیدار رسمی دو تیم در تمام دوران است. هم بارسا و هم رئال در بهترین فرم خود هستند و برنده بازی گام مهمی به سمت قهرمانی لالیگا برخواهد داشت. در حال حاضر بارسا در یک امتیازی اتلتیکو است و رئال نیز با اتلتیکو سه امتیاز اختلاف دارد. 

تغییر ناگهانی داور

پس از گمانه‌زنی‌های بسیار کمیته داوران فوتبال اسپانیا متئو لاهوس را به عنوان داور ال کلاسیکو معرفی کرد. سوتو گرادو نیز قرار شد داور وی‌ای آر باشد اما اعلام شد به دلیل مصدومیت وی قادر به قضاوت ال کلاسیکو نخواهد بود.در پی این اتفاق، کمیته داوران فوتبال اسپانیا خیل مانسانو را به عنوان داور جدید ال کلاسیکو معرفی کرد. مانسانو در میان اهالی بارسلونا داور محبوبی نیست و معمولاً قضاوت‌های او برای بارسا حاشیه‌هایی به دنبال داشته است. مانسانو تنها یک بار سابقه داوری ال کلاسیکو را دارد که به بازی رفت لالیگای فصل ۱۵-۲۰۱۴ برمی‌گردد. رئال آن بازی را ۳ بر یک برد. 

برگ برنده امشب

بدون شک دی یونگ و تونی کروس بهترین هافبک‌های فعلی لالیگا هستند و جدالشان در ال کلاسیکو دیدنی خواهد بود. دی یونگ ۶ گل زده و ۶ پاس گل داده و تونی کروس هم دو گل زده و ۱۰ پاس گل داده است. کدام یک میانه زمین را به نام می‌زند؟ یک آمار جالب از دی یونگ به پاس‌های درست او برمی‌گردد (۲۰۴۵ از ۲۲۲۷ پاس و متوسط ۹۱ درصد). او از این حیث بازیکن شماره یک لالیگا حتی بالاتر از تونی کروس است. 

مأمور ناشناخته برای مهار مسی

سایت «ABC» اسپانیا در تحلیل این بازی نوشت: زیدان، سرمربی رئال‌مادرید در این بازی برنامه مشخصی برای خنثی کردن لیونل مسی کاپیتان بارسلونا دارد. مهره بازدارنده مسی در این بازی ادر میلیتائو مدافع برزیلی خواهد بود.میلیتائو اولین بازی ال کلاسیکو را تجربه می‌کند. سرمربی فرانسوی ریسک زیادی کرده که مأمور مهار مسی را بازیکنی بی‌تجربه قرار داده است. این بازی علاوه بر حساسیت ال کلاسیکو بودنش برای قهرمانی در لالیگا نیز سرنوشت‌ساز است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.