بجنورد- رییس دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی گفت: با ثبت ۲۶۷ مورد بستری بیماران کرونایی و رشد فزاینده مراجعات سرپایی در استان٬ رکورد مبتلایان کرونا در خراسان شمالی شکسته شد.

رکورد مبتلایان کرونا در خراسان شمالی شکسته شد

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، علی هاشمی ظهر امروز در ستاد مدیریت کرونا خراسان شمالی با بیان اینکه طی شبانه روز گذشته ۷۸ بیمار مبتلا در بیمارستان‌های استان بستری شدند اظهار داشت: هفته آینده میزان فوت ناشی از کرونا افزایش پیدا خواهد کرد و می‌توانیم بگوییم هفته آینده برای استان بسیار سخت است.

وی با اشاره به اینکه ۶۰۰ تخت بیمارستانی را به بیماران مبتلا به بیماری کووید ۱۹ اختصاص داده ایم، ادامه داد: فعلا ۲۶۷ تخت بیمارستانی اشغال شده است.

هاشمی افزود: یک مراسم عروسی در روستای گریوان بجنورد عامل انتشار شدید ویروس کرونا در بخشی از استان بوده که به همین خاطر مشکلات زیادی در این روستا ایجاد شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی با بیان اینکه مراسمات عروسی و عزا و هوای خوب و گردشگری مشکلی اصلی و دغدغه ماست تاکید کرد: فرمانداران با برگزار کنندگان عروسی و تالارها برخورد قاطع داشته باشند.

هاشمی در خصوص ویروس کرونای انگلیسی نیز در استان گفت: شیب تندی که در ابتلا به کرونا در استان مشاهده می شود، مشخصه ویروس انگلیسی است که در تمامی استان ها به این صورت است.

وی افزود: در حال حاضر کیت های اولیه p.c.r  وارد استان شده است و امکان تشخیص کرونای انگلیسی فراهم شده و طی امروز و فردا آمار جدید کرونای انگلیسی اعلام خواهد شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.