۲۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای سال جاری جهت اتصال مترو مشهد به حرم منور رضوی نیاز است.

برآورد هزینه اتصال مترو مشهد به حرم رضوی/ ۲۵۰۰میلیارد تومان اعتبار برای سال جاری نیاز است

به گزارش قدس آنلاین، کیانوش کیامرز اظهار داشت: کارگاه‌های عمرانی ۳ خط دو، سه و چهار قطار شهری مشهد فعال هستند.

مدیرعامل شرکت قطار شهری مشهد بیان کرد: اکنون عملیات اجرایی احداث دسترسی باقی مانده از ایستگاه الندشت خط دو در حال انجام است و تا تیرماه امسال آماده بهره‌برداری خواهد شد. به دنبال انعقاد قرارداد تجهیز و معماری ایستگاه سلامت هستیم که با هزینه‌ای حدود ۱۲۰ میلیارد تومان اجرایی می‌شود.

کیامرز خاطرنشان کرد: تا امروز ۱۱ کیلومتر از حفاری تونل خط سه در جبهه شرقی حد فاصل میدان فردوسی تا میدان صبا انجام شده و تنها ۲ کیلومتر از تونل خط سه در این جبهه باقی مانده است که تا پایان سال ۱۴۰۰ با رسیدن دستگاه حفار به شهرک ابوذر به اتمام خواهد رسید.

وی تصریح کرد: فعالیت‌ها برای بهره برداری از ۵.۵ کیلومتر از خط سه قطار شهری حد فاصل میدان شهدا تا پایانه امام رضا(ع) در شش جبهه در حال انجام است. عملیات ایجاد دسترسی‌های جانبی و معماری ایستگاه‌های این مسیر شامل ایستگاه باب الجواد(ع) و پایانه امام رضا(ع) آغاز شده که برای این بخش به ۲۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار در سال جاری نیاز داریم.

مدیرعامل قطار شهری مشهد بیان کرد: طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده فعالیت‌ها برای آغاز حفاری تونل خط چهار با ایجاد شفت ورودی و انتقال دستگاه حفار به محل حفاری در انتهای مهر مادر انجام شده است‌ و به زودی آغاز می‌شود.

منبع: تسنیم

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.